Angående URF

Uppsala reggaefestival kanske har sett sina sista dagar. Ett förslag om att inte tillåta festivalen pga drogmissbruket ska läggas fram.

Jag undrar vad som skapar mest drama, dom som röker gräs och lyssnar på musik eller polisen som ska vaka över och arrestera folk. Jag tycker att polisen ska satsa på lite mer service istället för playerhating. Men jag ogillar såklart när småungar kutar runt och röker.

 

Om man kan förbjuda festivalen, varför kan man inte förbjuda stureplan då? Där om nånstans florerar det mycket droger och jag lovar att det inte är cannabis som Robinson-Markus och Bachelor-Heidi snortar in i näsan.

 

Dubbelmoralen är stor i oss alla. Mina favoriter är när politiskt korrekta vänstervridna hippies applåderar åt Capelton för att han är svart.

Hade han varit vit så hade hans homofobi och starka böghat inte varit lika populärt antar jag. Men nu är han ju en neger som dom inte förstår vad han säger som tur är.

 

Capelton säger: BUN DEM BATTYBOYS!! MO FIRE MO FIRE!!

Publiken hör: TILLÅT HOMOADOPTION OCH UNDVIK FÖRTRYCK, BÖNGRODDAR, BÖNGRODDAR!!

 

Jag lyssnar inte på vad vita människor i dreads har att säga. Man VET att dom gör dåliga val här i livet. Att ha dreads och vara vit är som att vara hund men försöka att jama. Inse att du är en hund/vit och kan aldrig bli katt/svart.

Wiggers är roliga. jag log brett när den bleke svensken Govenor Andy kom ut på scen och snackade jamaicansk engelska med oss svenskar i publiken.

 

Hej på er förresten anonyma lustigkurrar. Jag hoppas att ni imponerar på er själva när ni skriver era "fräcka" kommentarer, för då imponerar ni iaf på nån.

Nu ska jag duscha min lekamen och sitta i ett mörkt hörn och utveckla mitt hat.

 


Kommentarer:
Postat av: Mathias

Allt som kostar onödiga pengar för sjukvården borde egentligen förbjudas så länge som man inte betalar för den själv. Samtidigt som onödigt kostsamma polisaktioner borde förbjudas.

2005-08-15 @ 23:20:13
Postat av: Mathias (som inte är moderat och är glad att han slipper betala själv)

mmm jag tycker själva sjukvården borde förbjudas, för den kostar pengar.

2005-08-16 @ 16:29:22
Postat av: Mathias

Touchy touchy! Men du, den andra Mathias, du får ju betala för alla andra istället för dig själv.

2005-08-16 @ 20:58:23
Postat av: Matte med pizzan

Om vi lämnar partipolitiken och övergår till det väsentliga istället... Självklart är det trist när ungar kutar omkring och röker, jag hoppas därför att du tog ditt ansvar och lärde dom att man ska sitta ner och hålla käften när man röker. För effektens skull.

2005-08-16 @ 22:38:40
Postat av: Mathias

Jag har lite filmer tagna med min digitalkamera på hur det ska gå till. Några bud på den?

2005-08-16 @ 22:52:15
Postat av: Matte med pizzan

Japp, två dagsedlar och ett korvöre får du, biiiaatch. Eller så ger du filmen till Stefans systerson. Den lilla ligisten.
Lär vara en ruskigt trist film dock, vi var sååå jävla bänga....

2005-08-16 @ 23:20:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits