Gaypride

Nu är det Gaypride inne i stan. Homo och bisexuella demonstrerar och kämpar för att få respekt av det resterande samhället. Och hur skaffar man respekt på bästa sätt då? Jo genom att dansa gata upp och gata ner med röven bar på ett lastbilsflak.

Så nästa gång du känner att chefen nedvärderar dig så tycker jag att du ska sätta på dig en läderkeps och smörja in dig med olja framför chefens ögon. Budskapet kan inte bli tydligare då.

Jag har blivit inspirerad av all tolerans och fest så nästa år ska jag arrangera "heteropride". Jag ska åka runt på ett lastbilsflak med öl och jeans och lyssna på hiphop och INTE dansa. Det kommer kanske inte bli lika hippt och häftigt som gaypride och jag är säker på att det inte kommer komma så många tjejer till heteropride.

 

Ikväll blir det lugnt för min del trots att det är Lördag och kalas i hela stan. Jag ska kanske kolla på film med Lindberg och bara softa. Förhoppningsvis ska jag dra till uppsala reggaefestival nästa helg. Då ska Capelton spela. Synd att han inte spelar på gaypride också.

 

 


Kommentarer:
Postat av: Jortan

Jag har också funderat över varför det inte finns nån "Hetropride". Kanske den skulle kunna heta "Ride". Efter Entombed album "To ride, shoot STRAIGHT and speak the truth". Mer hetro en så kan det ju inte bli. Tack för ordet vi Hertz.

2005-08-06 @ 19:50:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits