En viktig jävel i varje bil

Idag slog bilismen nya humorrekord för mig. Det tog 2.5 timmar att åka från Bålstad och hem till Orminge. Vid Haga norra började köerna. Alla förutom jag och Fabio satt självklart ensamma i varsin bil och köade. Alla är så viktiga att dom måste ha en egen bil att åka med överallt. Att gå, cykla eller åka kommunalt tycker många är äckligt och jobbigt. Men att köa i flera timmar varje dag är visst fräscht och lugnt.
Snön smälter i sverige, isbjörnar drunknar, isarna smälter, vädret är kaos världen över, djur dör av förgiftning men ändå så gnäller folk över dyra biltullar.
Om man nu är så jävla viktig att man måste sätta sig i en bil så fort man ska röra sitt bortskämda arsle så tycker jag fan att man ska betala också. För är du viktig så är du säkert egoistisk och då är du säkert rik också.

Jag snor den bil som jag vet att du kör
och tvingar dig att suga på dess avgasrör
när jag varvar motorn och gasar på tomgång
får jag höra en klagande och gråtande gomsång
jag klär din bil med nitar och låser in dig i den
för din mentala växthuseffekt är redan långt framskriden




Kommentarer:
Postat av: Jortan

Varmare Somrar och mildare vintrar, JA TACK. Keep em rolling.

2005-12-20 @ 18:46:40
Postat av: Lucidor

Lika bra som sommaren som var? Tänk efter.

2005-12-20 @ 18:54:55
Postat av: Jortan

Ok här kommer det växthuseffektstestet:
Jag har ofta använt mig av ordet "växthuseffekten" utan att riktigt förstå vad det betyder. Så därför har jag gjort ett litet test som alla kan göra. Kom ihåg att ställa frågorna till dig själv och inte till ditt tuffa balla "alterego". V=Växthuseffekten:

1. Är det någon som verkligen vet vad V är?(Då menar jag inte det man har hört på SVT)
2.Om jag sa att människor är beroende av V för att överleva skulle du tycka lika illa om V då.
3. Skulle du kunna tänka dig ett liv utan V.

Jag vet att endel sitter nu där hemma och undrara om J=Jortan har blivit galen. Men J skulle inte kunna ta upp ett sådant här ämne med sina polare för de skulle inte förstå.

2005-12-21 @ 15:28:33
Postat av: Anonym

bålsta (båstad)

2005-12-21 @ 19:41:56
Postat av: Björn

Har Jortan överdoserat julmust...?

2005-12-21 @ 20:21:32
Postat av: Johanna

Jag är också bara ledig de röda dagarna nu, men jag ser fram mot det iaf :) Fast jag åker ju till australien den 3 jan och stannar där 2 veckor, då är jag såklart ledig :D

2005-12-22 @ 10:30:20
Postat av: Osund

Ja, vad dillar Jortan om??

2005-12-26 @ 22:52:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits