Helgen på kvarnen

Hela helgen har spenderats på kvarnen drickandes och skrålandes och pengaspenderandes. Saldot på mitt bankomatkort är inte lika fett som magen. Men nu är det en helt vanlig söndag igen, det vet man när man känner krypande ångest, bakfylla och smuts.
Vissa tror att ensamhet är ett söndagsattribut men så är det inte i mitt fall. Ensamhet gäller måndag-söndag och den diskriminerar ingen dag.

löjlig kö och tumult
ölglas så fullt
lokal så sorlig
dåligt väder så årlig
uppfostran så glömt
konto så tömt
skratt så glatt
kväll mot natt
dumma vakter så tjafsande
Nutte så tafsande
slut på glam
hemgång så ensam


Kommentarer:
Postat av: Lucidor

tjohej

2005-12-11 @ 14:53:21
Postat av: Mattias J

Vi får ta en riktig utgång snart!
länge sen :D!

Postat av: TH

Nästa helg får ingen gå ut för då måste jag plugga. Jag har inte karaktär nog att säga nej till att dricka sprit och kalla tjejer för horor.

2005-12-11 @ 15:18:41
Postat av: Jortan

Skönt att höra att ensamheten inte diskriminerar någon dag. Det skulle vara trist om typ måndag var ett undantag men icke sa nicke.

2005-12-11 @ 16:20:13
Postat av: Björn

...men TH! nästa helg blir det visst utgång, Golden Hits på lör. Sugna?

2005-12-11 @ 20:56:18
Postat av: Osund

Jaaa Golden Hits!!!! Eller gå loss på pillesnoppen med en osthyvel. Vilket är mest lockande...hmmm? Näää det här var en dryg kommentar. Jag ber om ursäkt.
Lucidor, du kan ju trösta dig med att italienarna tyckte att du var en sympatisk människa med ett stort hjärta.

2005-12-11 @ 23:23:00
URL: http://gallimathias.blogg.se
Postat av: jortan

Osund menade italienarna inte stort o....

2005-12-12 @ 15:47:32
Postat av: Jortan

Förlåt det måste ha blivit fel jag menar: Oskar så klart.

2005-12-12 @ 20:46:24
Postat av: Björn

sa jag golden hits... jag menar självklart Golden tits

2005-12-13 @ 12:44:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits