Sent i mental hjärna

Ibland så får jag sentimentala ryck som tur är och tycker synd om människor och vill att alla bara ska softa och vara snälla och omtänksamma mot varandra. Ikväll är en sån kväll. Ska det vara så svårt att bara vara tolerant och ibland kanske tillochmed vara osjälvisk? Jag tror att många tycker att det är svårt på riktigt, och det är sorgligt.
Ingen av oss är bättre än någon annan någonstans. Vi är samma lirare överallt då kan man ju lära sig att samarbeta och försöka sätta sig in i andras situationer lite mer.


Småfånig dikt
du kanske förtjänar att skämmas och rodna ett tag
du kanske förtjänar att ångra dig när solbrännan bränner
du har säkert förtjänat hulka bakfull en hel jävla dag
men ingen förtjänar att vara utan vänner

Kommentarer:
Postat av: Osund

Åh så fint inlägg! Jag håller med till 100%!!
Mindre mörka horisonter för tillfället? ;)

Postat av: Maraja

Fint med ljusa horisonter...

2005-12-07 @ 09:20:45
Postat av: TH

Det är alltid ljust i motsatt riktning till den mörka horisonten. Blaa

2005-12-07 @ 11:47:16
Postat av: Jortan

Putti nutt,gull i gull. Nu rinner tårarna ner för mina fårade kinder.

2005-12-07 @ 16:43:35
Postat av: Lucidor

Martin: du kan det där med att vara ironisk och hård.

Alla andra: Nä det suger fortfarande

2005-12-07 @ 18:47:14
Postat av: nutte

Det borde inte alls vara svårt att vara tolerant och snäll, det borde, tycker man, snarare vara naturligt och sunt.
Det är förvånande och tragiskt att mänskligheten orkar lägga så mycket tid, pengar och energi på att springa runt och vara destruktiva krossmongon.
Jag vill inte vara cynisk, men det är svårt att vara något annat när man tvingas bevittna (och vara del av) konsumtionssamhällhets kollektiva dumhet (läskigt pretentiös mening......).



"Vi är samma lirare överallt...." Det tycker jag var fint skrivet. Och visst, dikten var väl lite fånig, men också väldigt sann.

2005-12-08 @ 08:19:32
Postat av: Osund

Som vanligt ställer jag mig upp och applåderar Nutte!

2005-12-08 @ 13:28:24
URL: http://gallimathias.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits