Älskar

Jag älskar när solen skiner

jag älskar när vattnet är ljumt

jag hatar alla pingviner

men vin är inte så dumt

Jag älskar att ha tillräckligt med pengar

och jag älskar ledighet

jag älskar okända sängar

för er som inte redan vet det

Men förhoppningarna ska ej vara stora

då besvikelsen är obligatorisk

för livet är en knarkade hora

som en dag kanske blir bättre...stor risk

 

:P

 

På jobbet finns inte så mycket anat att göra än att försöka få tiden att gå och hur gör man det då? Jo genom att skriva en dikt så bra.

I onsdags var jag ute i tanto och drack öl och umgicks i glada vänners lag. Det var som väntat mycket trevligt. Sen skulle vi ut på krogen och det bestämdes att vi skulle till Mera eller Mest eller vafan den åp norrlandsgatan heter. Där var kön för lång så vi drog till halv trappa plus gård. Där kom vi inte in för att vi inte hade slickfrilla och rosa skjortor på oss. Vart fan är Tommy Zethraeus när man behöver honom?

 

Puss

 

 


Kommentarer:
Postat av: Mathias

Farlig kommentar om tommy där... din terrorist :-p

2005-07-08 @ 20:32:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits