Dum

Vissa saker vill man inte veta. Ignorans måste vara den gyllene vägen till lyckan. Om man går blind och döv genom livet så ignorerar man all vetskap och kan koncentrera sig på att bara vara glad.

Om man inte visste nåt om pengar, ozonhål, skurkar, jobb, krig, svält, sjukdomar, tjejer, olyckor, fridlysta koalor, smältande poler, bomber, darin, filmjölk, pistoler, stureplan, sport, fotsvett, tjernobyl, hiroshima, usama, bush, snattare, lögnare, svarttaxichafförer, bearnaisepizza, bakfylla, knark, cigg, mord, bränder, våld, hat, avundsjuka och stress så hade man varit gladare som människa tror jag.

 

Jag skulle vilja kunna svara - jag vet inte! när nån frågar mig om jag vet vem Carolina Gynning är.

 

Snart är det fikadax här på najaden. Jag ska ta en obligatorisk svart kaffe. Jag dricker kaffe utan mjölk och socker för fomens skull. Sen går jag hem och äter pizza och dricker cola för humorns skull.

 

Jag somnar nästan här vid bordet men det är det värt. Huvudet snurrar och snoppen är glad och kåt i hågen. Min snopp gillar inte friska luften har jag kommit fram till.

Nog med snuskpratet nu!

 

" inte ett enda könsord i min dikt

jag skriver rim utan reson och vikt

menlös dikt går igenom en förvandling

till en skitkass dikt helt utan handling"

 

-Slut!


Kommentarer:
Postat av: Movitz

Men varför är cigg, knark och tjejer med på hatlistan???

2005-07-29 @ 23:34:50
Postat av: Mathias

Vad hände med crazy frog?

2005-07-30 @ 12:11:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits