Estet

Jag är en "bonafide" <--(lika internationell och cool som Virtanen och kan slänga mig lite nonchalant med engelska ord bara sådär) estet. Jag gillar att skriva ner mina dumma tankar till höger och vänster, och så har jag med mig gitarren till jobbet och så går jag runt i huset och ritar gubbar på alla whiteboardtavlor.

 

Nyss läste jag en "bonafide" <--(kolla va ball jag är, det hände igen! Snart är jag nog lika ball som Fredrik och Filip) slynas blogg. Hon var öppen med att hon var slyna också. Det var ganska kul, men jag tycker synd om killen som tids nog blir tillsammans med henne.

 

Sommardikt:

Det är varmt för både gräsmatta och trädtopp

och folk bilar till sjöar och hav för ett dopp

i sanden springer glada små barn och leker

i stan ligger asfalten svart och steker

leende munnar skvallrar om bruten enervering

bland drinkar och sorl på en uteservering

bistick, cyklister, blomdoft och barnota

bestick, fiskmåsar, solbränna och barfota

sätt mig i solen och ge mig öl så får du se

att inte ens jag kan undgå att njuta och le

 

 

 

 


Kommentarer:
Postat av: Adebisi

Lustigt att du nämner barn och fiskmåsar, de två sämsta sakerna med sommaren, i din sommardikt. Fiskmåsar (skrikande små jävlar i luften) borde fan hålla sig i skårgården och sprida stämning, istället för att flyga omkring i stan och sprida sjukdomar, dom har ingen business här whatsofuckingever (jävligt internationellt och coolt ord). Barn (skrikande små jävlar på marken) borde vara på nåt kollo nånstans, där det finns suckers (coolt ord, fett english) som har betalt för att lyssna på dom. Om dom ändå nödvändigtvis måste vara i stan så får dom fan kamma till sig och börja bete sig som vuxna människor.

Om jag måste välja mellan två onda ting så ser jag nog ändå barnen som de med mest existensberättigande. Ibland, när de håller käften, så är de faktiskt rätt söta. Dessutom kan jag faktiskt se mig själv skaffa barn nån gång i framtiden, jag kan fan inte se mig skaffa en fiskmås.

2005-07-11 @ 00:48:53
Postat av: Leila K

Aamen det var ju cleant skrivet... Har aldrig läst nåt så gnarly i hela mitt liv. Fuck asså, du tror du är så fresh. Jag skulle lixom ba kill myself om jag var en lika ocool fucking playahating looser like you.

2005-07-12 @ 00:23:55
Postat av: Adebisi

En annan ocool grej är att stava loser med två o.

2005-07-13 @ 14:42:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits