Fittbög

Budapest

Så här såg vi ut när vi tågade runt i Budapest. Från vänster är vi: Martin, Cassel, Ahlen och jag. Nutte är konstnären som tar bilden.

Jag vill tillbaks ner till Ungern och fortsätta där vi lämnade. Jag saknar tillochmed den multit rensiga sovsalen som vi hade och receptionisternas tv-tittande.

 

jag har fått veta att Olinda har släppt en singel, "playboy bunny" jag har inte vågat lyssna på den än men jag kan nog tro att det är musikalisk aids. Hur kan dessa tjejer vara så facinerade av playboy? Kan dom inte facineras av böcker istället? Mmm det är ju lika stor chans som att ölpriserna på krogen skulle sänkas.

 

dagens fittbögkommentar: -"Det bästa med systembolaget är att vi får behålla ett så stort sortiment."/ alla fittbögar som finns


Kommentarer:
Postat av: Jenny

Det slår mig, hur definierar du "fittbög"? Vad är det? Är det en kvinnlig bög, alltså lesbisk kvinna, en flata? Är det en manlig bög som gillar fittor, vilket då gör honom till en ickebög och alltså i slutändan ingen fittbög alls utan ordinär kille? Skulle vara trevligt att höra din egen definition så att jag slipper hitta på en som kanske inte stämmer.

Postat av: Jenny

I sånt fall tycker jag att det bara var osmakligt användande av uttryck som i sig själva inte egentligen är förnedrande. Varför inte bara säga idiot eller dum i huvet? Vad är det för fel på det?

2005-07-06 @ 06:21:35
URL: http://sharona.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag sade inte att någon skulle känna sig kränkt, klart folk är smartare än så, utan att det var ett "osmakligt användande av uttryck som i sig själva inte egentligen är förnedrande". Dessutom, som du själv sade, har ordet ingen koppling till betydelsen och då förstår jag inte varför det ska användas. Nog sagt.

2005-07-06 @ 06:33:32
URL: http://sharona.blogg.se
Postat av: MatteOsund

Om jag känner Stefan som så olyckligt använde ordet "fittbög" i sin blogg så tycker han nog att du Jenny är lite fittbögig som hakar upp dig.

2005-07-06 @ 11:46:38
Postat av: MatteOsund

Förövrigt måste jag skriva att jag gillar din blogg herr Lucidor. Det känns som att läsa Berts Dagbok skriven av en sexuellt frustrerad, supande och bitter Bert. Klart underhållande tragikomik :)

2005-07-06 @ 11:57:19
Postat av: Mathias

Jag råkade göra mig den otjänsten att se på Olindas musikvideo. Fy.

2005-07-06 @ 12:00:38
Postat av: Adebisi

Det är min fasta övertygelse att "Jenny" är en jobbig människa, eller som man brukar säga; en fittbög. (I den här kommentaren har jag definierat både ordet "fittbög" och din personlighet, nöjd nu din LÄSKIGA LIRARE?)

2005-07-06 @ 13:03:11
Postat av: Adebisi

Ovanstående är alltså riktat till Jenny.

2005-07-06 @ 13:05:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits