Jestanes

Verum hälsofil gör reklam om att fil är bra för magen. Det är som att göra reklam för att zyklon b är bra för huden. Fil kan aldrig vara bra. Och när jag säger aldrig, så menar jag ALDRIG.

radion spelade just den underbara låten "stockholm i mitt hjärta" av Lasse Berghagen, ibland blir man stadspatriot. Sen går man ut på krogen och kommer till sans igen. Men för nu:

 

Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu,

åldrad i ungdomlig grönska, öarnas stad, det är du!

Av städer jag känner i världen är du den stad som fått allt.

Genom Mälarens kärlek till havet, en blandning av sött och salt.

Oslo i min stjärt ja, låt mig besudla dig nu

upprest i gammalt rens ja, bögarnas stad det är du!

Jag trodde inte städer kunde få könsjukdomar men Oslo har allt

Genom nordsjöns kärlek till olja, en blandning av dyrt och kallt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits