Maraton

Undrar om man inte borde ha ett bloggmaraton idag bara för att det är så trist att jobba. Ett åsiktslavemang i hjärnan och sen är dagen förbi. Linda Norrman Skugge gör ju det så varför skulle inte jag kunna det? Jag är ju tillochmed man och automatiskt mycket mer intressant och värd än henne. Mouhahahaha!

 

Det är jobbigt att vara en del av det förtryckande patriarkatet. Man måste verkligen anstränga sig så man kommer ihåg att förtrycka. Om man handlar på instinkt så förtrycker man inte ett skit så man måste medvetet förtrycka. Jag hör ofta talas om hur män förtrycker kvinnor men jag ser inte nånstans att tjejer är förtryckta. Tvärtom så tycker jag att det verkar vara lättare att vara tjej än att vara kille. Men jag har säääkert fel såklart.

 

Min stol är en ergonomisk terrorist.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits