Skåningar i media

Jag tror man har förtur till journalistjobb i sverige om man pratar skånska eller smålänska. Cheferna som tillsätter tjänsterna verkar tycka att deras nyheter redovisas bäst med lite gröt i halsen.

 

Jag har inte gymmat på en vecka snart tror jag. Det firar jag med att sitta stilla och äta chips och billys pizza. Det gjorde jag igår också så imorse vaknade jag upp med en bultande finne. jag misstänker att det kan bli en del övertidsjobb på mitt nya jobb, men jag hoppas att jag får tid att träna iallafall.

 

Tha Alkaholiks har dominerat i min mp3-spelare nu på morgonen. Dom är så jävla bra. Texterna är skitbra och glädjen och festsuget smittar av sig.

 

Varför skriver vissa sina presentationer och citat på engelska här i bloggen? Jag tror att det är folk som har varit på en weekend i London och helt enkelt blivit världsvana och tycker att det svenska språket är otillräckligt för deras stora tankar. Om vi elchockar dom tillbaks till verkligheten så kanske dom slutar att vara så krystade och kommer på att svenska funkar bra.

 

Men tills dess:

 

Some niggaz rock like the Liks... BULLSHIT!
Uhh, I hate big tits... BULLSHIT!
We'll never make another hit... BULLSHIT!
I don't drink cause I quit... BULLSHIT!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits