Världsfred

Regnet öser ner utanför fönstret och behagar mig när jag sitter här på jobbet och känner att jag inte missar nåt. Bulan bakom gylfen växer sig större (men fortfarande inte stor) och jag glädjs åt att det är nåt som är vaket den här sega morgonen iallafall. Snart smiter jag upp och tar en kopp kaffe... välbehövt. Jag jobbar nere på godsmottagningen och där sitter man i civila kläder. Det är en barometer för om ett jobb är bra eller inte, om man kan jobba i sina privata kläder så är det generellt ett bra jobb. Enligt mig.

 

Att vara pig and cry är tufft

men idag tycks det vara valium i min inandningsluft

jag sätter på radion och känner sparsam förvåning

när det första jag hör är en skåning

Det är tydligen himla käckt

att inte kunna säga R på grund av sin dialekt

men i grundskolan kommer jag ihåg

att uttalssvårigheter övades bort hos talpedagog

det är dåliga tider för talpedagoger där jag bor

så skicka dom till skåne, där är marknaden outnyttjad och jättestor


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits