Najaden

Nu i denna stund sitter jag på mitt gamla jobb på telia i najaden och surfar runt lite. Jag startade morgonen med att gå upp i tid men ändå lyckas att missa två bussar så jag kom försent. Som tur är så är min kollega Resa en tolerant och trevlig själ så det gjorde inget.

 

Jag anar,tror och har på känn

att livet kommer bli värdelöst i framtiden

men varför oroa sig om vad som ska hända sen?

fär samtiden suger ju också, min vän.

 

 

 

 

"Senare"

Najaden är det bästa stället att jobba på, människorna och trevliga, kaffet är gratis och jobbet är fritt. Jag bjöds på lunch idag av några trevliga grannkollegor från resursbemanning.

Det är stora skillnader mellan det här och de aidsjobb jag kommer vara tvungen att ta för att kunna betala brödfödan.

Ikväll blir det träning och matlagning och räkningsbetalningar. Jag är nog ledig imorgon på gott och ont. Då ska jag göra lite duktiga grejer är tanken. Kanske ska åka till stadsbiblioteket och konstatera att dom inte har boken jag behöver och sen kanske också glida förbi arbetsförmedlingen och inse att det inte finns några jobb. Vi får se.


Kommentarer:
Postat av: Maria

Livet är underbart, dear, du kanske skulle börja träna positivt tänkande? ;) Fast det såklart, du måste ju tänka på din image. :) Har gjort reklam för dig förresten...

Postat av: Osund

Dikten är underbar... inte bara för att den är så tekniskt fulländad utan för att den är sann.

2005-06-18 @ 22:30:39
Postat av: Linda E

Oj..nu saknade jag plötsligt najaden....

2005-06-21 @ 16:40:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits