ettonde advent

Första advent av fyra möjliga har vi då snart överlevt det här året. Jag vet inte ens vad advent står för. Hade jag varit saudier och advent hade varit en muslimsk högtid så hade jag nog vetat det. Dom tar väldigt allvarligt på sin religion.

när jag var liten så trillade jag i en hög med glassplitter
sen den dagen har jag varit en smula bitter
för kan det gå åt helvete så kommer det gå åt helvete
som det här rimmet tillexempel
Nu ska jag gå till sängs innan timmen slagit tolv
och beundra mitt adventspynt i form av strumpor på mitt golv


Kommentarer:
Postat av: Jortan

Vet du inte vad Advent står för, det är ju när...ja nåt...som...ja...kanske har det nåt med julen att göra, kanske.

2005-11-28 @ 16:42:31
Postat av: Björn

antikrist!

2005-11-28 @ 19:16:59
Postat av: nutte

Ordet advent kommer av det latinska ordet adventus vilket betyder ankomst, högtiden markerar inledningen av det kristna kyrkoåret.

Så nu vet vi det. Det skulle faktiskt kunna vara den onödigaste vetskapen jag besitter.

2005-11-28 @ 20:12:42
Postat av: TH

Jag besitter alla kunskaper via Google.

2005-11-28 @ 20:47:42
Postat av: Osund

På advent tänder man jlus.

2005-11-28 @ 23:19:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits