Stiltje

Jag kollar på Tv, jag runkar min kuk mör
det är allt jag skriver om för det är det enda jag gör
vissa tycker att det är äckligt när jag skriver om min snopp
så jag varierar och skriver om andra saker som också är flopp

som att vara svensk, och betala skatt på skatt på skatt
och se att priserna på allt stiger men ingen gör ett skvatt
Hade SL funnits i Frankrike så hade dom krossats av rebeller
men i sverige går det bra för svensken bara smågnäller
för sig själv eller kanske på en blogg, men inget kommer hända
så kuken runkas och busspriset stiger... ja för fan, det är det enda

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Klockrent inlägg höörö! hahaha

2005-11-02 @ 23:32:23
Postat av: Osund

Mmm klockrent... Eddie Meduza goes samhällskritik. En gång när lucidor var hemma hos mig så ringde hans telefon. Då frågade Lucidor han på andra sidan luren: "Vad gör du? Sitter du och lyssnar på gamla klassiska sommardängor som "här kommer det en stjärtis" och "bresa upp fittan kärringjävel"?"
Det tycker jag var en rolig sak att fråga. Lucidor kan vara rolig i all sin nattsvarta bitterhet. Han är vid närmare eftertanke rolig nästan jämt. Ska vi gå ihop några stycken och trycka "LUCIDOR mörka horisonter och svarta tankar" t-shirts? Det tycker jag skulle vara en fin gest och ett stöd för Lucidor i den krokiga vägen som är hans liv. FREE LUCIDOR OUTTA THA GHETTO skulle det kunna stå skrivet längst upp på ryggen med små diskreta bokstäver. Vad sägs?

2005-11-03 @ 04:39:34
Postat av: Anonym

Eller så skulle det kunna stå: LICK OFF A SHOT INNA DI DANCEHALL RIDDIM PON DEM BUMBAKLAAT LUCIFER 2000 BATTYBWOY WE HAFFI BURN. GIVE THANKS AN PRAISE FI DI ALMIGHTY RAAAAASTAFARI.
Och sen lite längre ner står det:

LUCIDOR...
You would not understand.
it´s a Jamaican ting.. rudebwoy.

2005-11-03 @ 04:46:02
Postat av: Osund

Eller helt enkelt kanske bara:

LUCIDOR

Stay Black

2005-11-03 @ 04:46:56
Postat av: Osund

Lookin at my pager it´s about that time/to load up my nine and do my daily crime

anotha murderah just anotha pranksta/rudebwoy dead coz him thought he was a ganksta/tried to live de life of a hood from de street/test de wrong dread any minute turn to sleep/well it´s de ripper I lurk from de sky twist up de ganja when mi wanna get high..

Osund försummar pappersarbetet torskar snart för chefen shit vicken blunder/ bustar en cap i arslet på chefen ser han blöda säg finns det vackrare stunder?

Förlåt alla... jag ska skärpa mig...

Inte.

2005-11-03 @ 04:55:26
Postat av: Jortan

Kanske Herr Osund skulle skaffa sig en egen blogg ? Tycker förövrigt att dikten var bra, gillar särkskilt den där delen med "betala skatt på skatt på skatt".Även lite självinroni fick plats också vilket tyder på god självinsikt.

2005-11-03 @ 17:45:12
Postat av: Osund

Jag HAR en egen blogg. Jag kallar den för "Fredrik Virtanens Blogg."

2005-11-04 @ 05:48:45
Postat av: Jortan

Intresseklubben antecknar.

2005-11-04 @ 17:30:53
Postat av: Jortan

Jag har suttit här i min ensamhet och klurat lite på vem denna Osund igentligen är. Har vi träffats? förföljer du mig? eller är det helt enkelt så simpelt att du bara ogillar mina inlägg?

2005-11-04 @ 18:19:53
Postat av: Osund

"Har vi träffats?" "Förföljer du mig?"
Och med dom frågorna i åtanke hissar Osund intresseflaggan.

2005-11-06 @ 05:30:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits