2a kuren innan operation

Jag vill skriva mycket jag inte får skriva och jag får skriva mycket jag inte vill skriva.

Nu käkar jag pencillin igen för halsen, om det inte funkar den här gången så kanske dom opererar bort mina halsmandlar. Det skulle vara skönt för då skulle jag slippa lite av mig själv.

Jag saknar att läsa och lära mig nya grejer så ikväll ska jag öppna en bok innan jag somnar och läsa några sidor. Det blir en gammal historiabok, fucklitteratur helt enkelt.

ensamhet är det enda rätta
man slipper skyldighet och krav
för ensam till världen du kom till rätta
och ensam ska du sänkas ned i din grav
Dina problem är det bara du som har
och bara du själv kan lösa dina tvister
dom andra kommer springa och lämna dig kvar
när isen under era fötter brister
och du faller ner ensam i iskall älv
och alla andra som stod brevid flyr dig
för var och en bryr sig bara om sig själv
och om dig är det bara du som bryr dig




Kommentarer:
Postat av: Matthew Unhealthy

Det där är en av dina bästa dikter nånsin tycker jag. Den och sommarvals.. nää vad heter den? Du vet vilken jag menar med antiklimaxslutet. Du MÅSTE lägga ut den på poeter din dåre.

2005-10-06 @ 22:34:19
Postat av: SOLSTRÅLEN

Jättefin men dyster dikt bäjb!
Här kommer en annan version av livet:


Kärlek är det enda rätta
man får upprymdhet och värme
för med kärlek till världen du kom till rätta
och med kärlek ska du sänkas ned i det vackraste hav
Dina problem är också mina
och gemensamt kan vi lösa dina tvister
dom andra kommer stötta och finnas där
när isen under era fötter brister
och när du faller är de andra där och fångar upp
dig i sitt klister
för var och en bryr sig bara du är den du blev
och kärleken kommer den dag du inte är skev ;)

(Ps. Fan va grymt duktig du är på att skriva!! *Impad* ds.)

2005-10-07 @ 15:05:56
Postat av: Mandelknubbsäl

Åj..

Gråt ett grand för så trista fakta. Dumskalle.

Låter säkert en smula glättigt å husmorsaktigt, men du, bakom varje mörk horisont, du vet dom som du alltid ser, så finns det alltid en aldrig s liten glimt av stjärnor.

Se bortom saker, se saker för vad de kan va, å inte bara massa mörkt.

Det finns dom som tror på dig, försök göra detsamma.

2005-10-07 @ 20:18:58
Postat av: Tillbakakaka

Som Bo Setterlind en gång skrev:

Du sa dig vara ingenting, men i dina ögon såg jag stjärnhimlen.

2005-10-07 @ 20:21:21
Postat av: Nutte

Du är som ett litet knyte av skratt och glädje du. Egentligen så vill du bara att allt ska vara över, va?

Imorgon tänker jag ägna mig åt destruktivitet för att dämpa min känsla av oktobermörk hopplöshet.
Du borde göra mig sällskap, så är vi ensamma, och lite fulla, tillsammans.

2005-10-07 @ 22:42:55
Postat av: Lucidor

Jag tror på tvåsamhet ibland. Oftast gäller det disneyfilmer då.

Vilka är mandelknubbsäl och tillbakakaka?

Nutte: jag går på pencillin och kan inte supa

2005-10-07 @ 23:47:01
Postat av: Nutte

Okej, ingen öl för dig ikväll. Trist men sunt.

(Mandelknubbsäl är nog Fia)

2005-10-08 @ 10:13:20
Postat av: jortan

Vem är Lucidor och vem är Nutte?

2005-10-08 @ 11:21:29
Postat av: Johanna

Aj :(

2005-10-08 @ 11:51:26
Postat av: sunig

Till Paris.. till paris red jag på en gris.

Ps: vem e jortan?

2005-10-09 @ 00:40:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits