Det engelska projektet

Idag slutade jag i normal tid på jobbet, det känns skumt för en bolsjevik som mig. Vad gör man när man har ett liv egentligen?
Jag är van vid att komma hem klockan 21, laga mat och duscha och runka och sen sova tills 05:50 då jag stressar upp och ska dra till jobbet igen.

Feministiskt initiativ (FI) vill införa 6-timmars arbetsdagar och jag tycker att det är en strålande idé. Jag ska nog rösta på FI nästa höst, dom verkar vettiga. FI är ett gäng starka kvinnor som ser bortom de könsliga olikheterna och förstår att vi alla har samma förutsättningar och möjligheter oavsett kön. Man ska uppfostra pojkar och flickor på samma sätt och uppmuntra all sorts lek för alla barn, över det medfödda könens barriärer.
Synd bara att en kärring i timmen hoppar av FI för att dom inte kan hålla sams inom partiet. Tanterna kan väl bara leka två och två för att inte bli osams.

Jag tror att jag tappade min politiska korrekthet någonstans i den texten. Fy på mig.
Vi borde alla vara tjocka, bisexuella, orakade, vegeteriantjejer från skåne tycker jag. Hur blir man det?

Resten av det här inlägget ska inte vara bittert tänkte jag.


































!

Kommentarer:
Postat av: matteosund

Bra slut!!

2005-09-21 @ 15:24:15
Postat av: Jortan

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta(troligen det sist nämda). Jag vill personligen ha 2-timmars arbetsdag få 200% bidrag när jag INTE jobbar, och sist men inte minst tycker jag att det är synd att min mamma inte satte på mig kjol när jag var liten. Då hade jag varit seriemördare idag precis Charles Manson, så mer Feminisim åt folket SNÄLLA SNÄLLA.

2005-09-21 @ 20:22:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits