uppdatering muf

Bilden jag publicerade häromnyligen är tagen för ungefär ett år sedan i Umeå. jag skrev en lång text om bilden men den försvann och jag orkade inte att skriva en ny helt enkelt. Men man ser tydligt att jag hade mer pormaskar på den tiden än jag har nu och det är ju upplyftande.

De senaste dagarna har jag varit sjuk som innihelvete. I måndags kände jag mig som efter 3 roskildefestivaler på raken, i tisdags kändes det som att jag fått stryk av Tyson och idag känns det som om någon kines stulit mina organ.

men jag har haft energi att kolla på tv och läsa idag iaf.
Något som jag lärt mig och glömt igen och lärt mig igen är skillnaden mellan shia och sunnimuslimer. För det snackas mycket om muslimer i media nuförtiden och om du inte varit nedfryst eller är en skåning som bara bryr dig om dig själv och din stadsjeep och din lägenhet i stockholms innerstad, så är du nog medveten om det.


mycket kortfattat så är skillnaden denna:

Sunnimuslimerna vill välja sina ledare, medans Shiamuslimerna vill ha en ledare från Muhammeds släkt.

Man kan ju förstå hur frustrerande det måste vara för den ena parten att den andra ens finns när det är såna otroligt stora skillnader. Men det är ju inget som inte en gudfruktig och uppfriskande självmordsbombning kan ändra på.

Kommentarer:
Postat av: A-team GBG

Konstigt att alla har samma åsikt om skånigar vart man än kommer....

p.s Du kan ju börja jobba på lilla aktuellt dom behöver nån som kan översätta svåra nyheter till barn

2006-04-26 @ 19:23:13
Postat av: Anonym

th är en riktigt kaxig sak.....kanske borde läxa upp vederbörande, fuck u and die, din morsa går för en hundring

2006-04-29 @ 08:50:05
Postat av: TH

Min mamma använder sig iaf av styckindeningar.

2006-05-01 @ 14:22:29
Postat av: TH

+l

2006-05-01 @ 14:23:13
Postat av: TH

Ska du knulla mig och sen dö?

2006-05-01 @ 14:24:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits