Tur att vi har Jesus trots allt

Nu är det "äntligen" advent och nedräkningen till julafton har börjat.
Har du pyntat klart än?
Har du köpt alla klappar?
Har du bestämt dig vem du ska skicka julkort till?

Man orkar ju inte skicka julkort till alla människor man känner så man väljer att bara skicka till ett fåtal favoriter. Nu är tiden inne för att se vart vi står i våra vänners outtalade hierarki. Jag som aldrig har tyckt om människor har heller aldrig skickat ett enda jävla julkort.

Jag har sagt till min familj att dom inte behöver ge mig några klappar för jag har redan det mesta jag behöver, förutom det jag behöver mest av allt: ett värdigt liv.

Julen är som de flesta av oss  vet en hyllning till Jesus "den smorde" Kristus födelse. Jesus blev i 30-års ålder döpt och drog sen ut i öknen där han fastade i 40 dagar och träffade djävulen som lockade honom med frestelser och ytliga lustar. Jesus stod emot djävulens fåfänga erbjudanden och stärkte sin ande till en sån grad att han skapade en ny religion för miljontals människor runt om i världen.

Jag är tacksam att det var just Jesus som utsattes för djävulens frestelser. Om det hade varit Heidi Gneist/ Ershult så hade hela den kristna religionen varit rökt. Västvärlden hade kanske bestått av skrikande och krigande judar och muslimer, norden kanske fortfarande varit befolkat av flugsvampstuggande vikingar och indianerna kanske hade fått överleva i amerika. Jorden hade sett totalt annorlunda ut och varje dagstidning skulle vara beprytt med en drottning Heidis strålbehandlade leende tills domedagen.
Så det var tur att det var Jesus som blev Guds barn och Heidi som blev kändis för en dag och inte tvärtom.

Tänk om det var Heidi som skulle rädda mannen som var dömd att stenas. Då hade aldrig "den som själv är utan synd får kasta den första stenen" yttrats. Heidi hade beordrat sina personliga slavar att kasta de stenar som "är hårdast". Det hade inte blivit en bra bibel.


Kommentarer:
Postat av: TH

Vem är Heidi Gneist?

2006-12-03 @ 13:12:05
Postat av: Sterre C

Heidi Gneist var Heidi Ershults namn innan stureplan. Heidi Ershult är mycket mer värd än Heidi Gneist var. Hon är en väldigt intressant person som du kan läsa mer om här: http://www.stureplan.se/articles/329/

2006-12-03 @ 13:18:41
Postat av: Jortan

Jag kan aldrig sluta imponeras av framgångssagan Heidi Ershult. (Uppvuxen i Saltsjöbaden och Wermdö (observera gamla stavningen)) Jag minns när jag gick i Myrsjöskolan att de då fanns en tjej där som hette Heidi Gneist som f.ö är ganska lik H.Ershult, men ändå inte lika fin och bra tjej.

2006-12-03 @ 13:44:37
Postat av: TH

Vem den där Gneist är har jag helt förträngt, Heidi Ershult känner jag dock väldigt väl. Hon är en underbar människa.

2006-12-03 @ 13:54:04
Postat av: Anonym

vem intresserar sig för din blogg? mest släkt och vänner antar jag...

2006-12-03 @ 14:05:56
Postat av: TH

Kan det vara mr schitman, förlåt, schulman som lämnat en kommentar må tro?

2006-12-03 @ 14:20:14
Postat av: www.pullie.blogg.se

Varför ska ja dumpa han???

2006-12-03 @ 14:36:00
Postat av: Anonym

åh din humor äcklar mig

2006-12-03 @ 14:48:40
Postat av: Carina

Hahahahahaha *ligger på golvet och vrider mig*. Jag minns att Heidi Gneist bodde i en sunkig liten lägenhet med sin halvalkoholiserade morsa... Men det är bara köpa nytt löshår och nya tänder så löser sig det mesta haha.

Postat av: TH

Äcklig humor är också humor, trevligt att du inser och medger att det faktiskt är det. Vem du nu är? Fegis.

2006-12-03 @ 15:09:49
Postat av: Anonym

jag klarade bara av att läsa första inlägget. sen bläddrade jag nedåt och tittade bara på bilderna. det fyllde mig med ett äckelblandat löje...

2006-12-03 @ 15:30:57
Postat av: Anonym

Löje betyder för övrigt hånfullt leende om ni inte visste det. Nanananana, för jag är så himla bra!

2006-12-03 @ 17:29:13
Postat av: Osund

Ja vem intresserar sig för denna blogg egentligen? Det finns ju så många ndra bra bloggar med introvert navelskåderi och info om vad bloggaren åt till middag och dyl. Denna blogg är underhållande! Ta inte åt dig av dåraktiga kommentarer Sterre. Det var säker Schulman som skrev den.

2006-12-03 @ 18:56:24
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=FeX-Anrdv8k

2006-12-03 @ 19:01:28
Postat av: TH

Det var jag som lämnade det underbara länktipset ovan. Namnet försvann, jag var inte feg.

2006-12-03 @ 19:02:22
Postat av: Anonym

fan vilken trist länk. måste hålla med skribenten ovanför. unken humor här. allt känns så futtigt, så medelmåttigt.

dock roligt att du tycker det är en fråga om mod att skriva sitt namn eller inte.

2006-12-03 @ 19:56:40
Postat av: TH

En länk kan aldrig vara rolig då den enbart innehåller information om en annan plats på Internet.

Det glädjer mig att du tagit dig tid att använda den information som länken angav för att bekanta dig med den gulliga lilla snigeln. Puss

2006-12-03 @ 20:18:37
Postat av: Anonym

ditt förra inlägg bekräftar bara mitt förra inlägg.

2006-12-03 @ 20:22:31
Postat av: TH

Mitt förra inlägg är numera mitt förr förra inlägg och ditt förra inlägg är det som syftar på mitt förra inlägg.

Tur att vi iallafall har varandra att umgås med en söndagskväll och dessutom första advent som denna.

2006-12-03 @ 20:27:28
Postat av: Lucidor

O du modiga anonyma stekare: Om du varken är min vän eller min släkting, varför envisas du då med att fortsätta läsa här?
Du borde hänga på stureplan och tigga på knä med öm stjärt om att bli bekräftad.

2006-12-03 @ 20:30:49
Postat av: cassel

O du lilla anonyma fräckis, varför är du så nedvärderande?

2006-12-03 @ 21:09:18
Postat av: Josefine

Man ska bara fnissa åt anonymnissars dissar. (Sorry..kom inte på nåt vettigare att skriva just nu). :)

2006-12-03 @ 22:20:57
URL: http://josstina.blogspot.com
Postat av: Horald

Jag är sjukt nöjd med att Heidi äntligen fick komma ut i rampljuset.

FAntastiska fakta om fröken Ershult: Hon hette tidigare Gneist. Orminge ligge faktiskt på värmdö (bara inte i vermdö kommun) Fisksätra har postadress saltsjöbaden. JAg och Heidi var en gång arbetskamrater på mc donalds. Där las grunden till förmögenheten som senare gav ett helt nytt utseende.

Anonyma kiss idioter som muckar med TH borde dö.
vi ses

2006-12-04 @ 00:11:58
URL: http://www.blocket.se
Postat av: knäckebyhultshoran

Om nu har börjat tjäna lite cash på att vara en B-kändis, varför inte köpa sig ett snygg utseende? Heidi ser ut som en hel karl med sin enorma näsa. Detta inlägg har varit mycket upplysande, då jag aldrig har hört talas om denna kvinnoman innan. Tack till Er, trogna Stureplansfluktare.

2006-12-04 @ 11:21:35
URL: http://cazcadie.blogspot.com/
Postat av: Mattias J

Haha Stefan verkar som du råkat på en anonym beundrare! Då Dreamhack är slut har väl inte Internetknattarna så mycket annat att syssla med än att skriva blogginlägg.

GO FRÖKEN ANONYM, din kritik väger så tungt!

2006-12-04 @ 12:11:45
Postat av: s_norberg

Som gammal klasskamrat till Heidi vill jag också instämma i hyllningarna, det är verkligen en askungesaga utan dess like. Hoppas att du Alex inser hur privilegierad du är som får umgås en sådan celebritet.

2006-12-04 @ 14:20:40
Postat av: B

Jag tror det har slagits ett rekord i kommentarer på denna blogg. Grattis stefan! Du han hämta ut valfri glögg hos mig innan jul.

2006-12-04 @ 14:29:06
Postat av: hillevi

haha, detta var intressant! tack för du äntligen kom över det där med tåget o orkade skriva några nya inlägg. hoppas det "sunda förnuftet" är med dig!=) hörs senare om frågorna.

2006-12-04 @ 15:57:50
Postat av: Lena

Du ljuger! Det har du visst!!! :)

2006-12-04 @ 17:58:34
Postat av: TH

Gud älskar oss

2006-12-04 @ 23:45:28
Postat av: Lisa

Vad spelar det för roll vad man skriver i för namn när du kan skriva Bengt-Åke lika gärna som Anna-Stina? Man är lika jävla anonym för det...

2006-12-05 @ 15:39:11
Postat av: Mattias J

Nu blir jag smånyfiken på vad både Bengt-Åke och Anna-Stina tycker om det här inlägget. Hoppas dem skriver.

2006-12-06 @ 15:32:18
Postat av: Johanna

Värst vilket känslosvall det var här, verkar som om alla är på hugget. Håller med om att Heidis framgångssaga är fascinerande, från vad jag har hört och läst mig till här ;)

2006-12-06 @ 17:32:38
Postat av: TH

Anna-Stina? Hallå!? Vi skulle ju ha ATM-sex igår, varför kom du aldrig?

2006-12-06 @ 17:42:07
Postat av: Carina

Stefan, skriv ett nytt inlägg för guds skull hehe

2006-12-06 @ 17:59:07
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: Bengt-Åke

Heidi vet jag inte vem det är så henne kan jag inte uttala mig om, men den där Alex Schulman ger jag inte mycket för!!

2006-12-07 @ 19:37:44
Postat av: Alex

Hmm...

2006-12-07 @ 23:48:01
Postat av: il Duce

Tänk att Lucidors kåserande om en lätt förståndshandikappad medborgare kan orsaka så stort intresse. Det tyder på en fantastisk förmåga att i ord uttrycka vad alla vi andra känner, men är för känslomässigt avstängda för att förmedla. Personligen tycker jag att vi bör inför en nationell Lucidor-Dag, inkluderande ledighet, våldsamt spritintag samt en allmänt förlåtande attityd mot kloka blogg-inlägg.

/Kozielito

2006-12-08 @ 07:45:40
Postat av: il divo

Jäger & Red Bull ikväll! Be there!

2006-12-08 @ 12:26:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits