Lägenhetsvrisning

Jag var nyss på en lägenhetsvisning på lundagatan ( för att jag vill flytta från det här fula ghettot som jag bor i nu) och tappade humöret.
För när jag står i det minimala och svindyra renoveringsobjektet och trängs med alla skåningar så ser jag den fulaste människan som vandrat på denna jord. Jag fick en obehaglig känsla av att inte vilja kalla mig själv för människa längre. Jag som redan innan mådde dåligt av att trängas med skåningar var nu tvungen att gå ut fort för att slippa se denna skam som han kallade ansikte.
Fet, krulligt råttfärgat afro, lång och otymplig, fräknar och en lika ful och fet mamma som stod och måttade med tumstock i köket. vad måttade hon ut? Hur många pallar med ister som han skulle kunna förvara i köket? ja antagligen.
Men trots sitt ohyggligt motbjudande yttre så kan han vara glad. För snart så har han budat över en arg nackakilles små slantar med sin mammas skånepengar och kommer flytta in på Lundagatan 44b 2 trappor. Grattis.

Kommentarer:
Postat av: Jortan

Efter ett besök pá Sachsenhaus var detta precis vad jag behövde. Din bitterhet máste vara unik.

2006-02-26 @ 17:58:35
Postat av: knäckebyhulthoran

Kanske ändå ska skicka en uppmuntrande tanke till dig denna mörkrets dag, vill du ha en svindyr, minimal lägenhet i renoveringsbehov? Kanske är det så att den löjligt fula och feta killen som faktiskt förtjänar lägenheten...
Jag tycker att en kille som du, med massa muskler och stor kuk, förtjänar något bättre..

Over and out

2006-02-26 @ 19:24:27
Postat av: Osund

Jag tror att han, trots sitt ofördelaktiga yttre, är en varm och fin människa som bara letade efter ett anspråkslöst tak över huvudet efter alla år ute i kylan, alternativt sin mammas vardagsrum på en solkig madrass.
Dessutom... flyttar du från the hood är blir du ju en "sellout". VILL du vara en "sellout"?

Postat av: TH

Du ska bo på Lundagatan. Det är bestämt. Låna alldeles för mycket nu och bekymmra dig inte om att betala tillbaka lånet senare. Så, skynda sig nu.

2006-02-26 @ 20:36:17
Postat av: Osund

Var ligger Lundagatan nu igen? Om det inte ligger på Söder så tycker jag INTE han ska flytta dit.
Just nu bor Lucidor på Pundargatan höhöhö

2006-02-26 @ 22:25:12
Postat av: Cissi

Du kanske vill bo hos mig...? 4 trappor upp i parkdale, kackerlackor i rymligt kok och badrum, nara tillgang till horor och andra bekvamligheter. lev billigt (laga vattenkostnader, da hyresvarden stanger av varmvattnet 2 ganger i manaden) och centralt (crack central).
Later intressant? Hor av dig! Mvh "Nyskild och utblottad"


he, he, he.....

2006-02-27 @ 18:30:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits