Atomvapen i mitt hölster

Nykter och ensam hemma i hooden. Det känns mycket bra en dag som denna att bara sitta och rå om sig själv ( runka) och bara spara på sina krafter ( tråka) och gå till sängs i tid ( runka igen).

Mina kompisar är på olika håll ikväll och dricker sprit och tjoar men jag har tackat nej till att kalasa helt enkelt för att jag känner mig fattig och fet. Fet blir man av fest och öl så jag får hålla mig ifrån dessa frestelser hela långa tidsrymden tills imorgon.

Jag har börjat lyssna på p1 på radion i min stolta bil helt enkelt för att jag tröttnat på skivorna jag har i den och för att de kommersiella stationerna spelar bögmusik. På p1 lär man sig av skånsktalande journalister att tycka synd om alla människor förutom oss vita män, för vi är upphovsmännen till allt ont i världen.
Och även fast det stämmer så kan jag inte låta bli att småle när jag gång på gång får höra hur det daddas med stackars muslimer och kvinnor.
Jag tycker också att det är synd om muslimer och kvinnor, speciellt dom som lyssnar på  p1 dagligen.

man kanske skulle operera om sig till en tjock, muslimsk, bisexuell, orakad, feministisk arabtjej med skånsk brytning och slå sig fram som krönikör. marknaden hungrar efter sådana individer.

Nu ska jag fortsätta att njuta av min fredag i stillhet och hoppas att jag aldrig behöver uppleva ett atomvapenkrig.

/Sterre C

Kommentarer:
Postat av: adriana

hello stefan! I am reading your secrets baby! that pretty eh!
byeee!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits