Csokis Meggy

Csokis Meggy snurrar runt i mitt blodomlopp
vaken är hjärnhalvan som säger Stopp!
igår var den vilande och sött sovande
på bordet stod Meggy så sött lovande
Björn, Nutte, Th stegade nyktert in på mitt kalas
men började onyktert se världen från botten av ett glas
Tala om Meggy i fina lokaler och alla frågar -Vem då?
för hon är inte vacker eller smart, men hon är älskad ändå
hon har mycket affektionsvärde, som en stor samling pant
som ditt barns slarviga teckning, som en oslipad diamant
Så Meggy, låt dom dumma tala bittert om att du är billig och ful
så dansar vi med vetskapen om att du är villig och kul
dagen efter kan det verka ologiskt att betee sig sådär
men om man inte har roligt, vad gör man då här?
sporadiskt och glatt, tills den dagen då jag dör
ska jag släppa all kontroll och dricka sockrig likör


http://www.campona-ital.hu/html/csokismeggy.html


Kommentarer:
Postat av: Johanna

Har du semester eller?

2006-06-09 @ 15:24:47
Postat av: Nutte

Hahaha, briljant!

2006-06-09 @ 15:55:13
Postat av: Mattias J

Meggy borde in på bolaget om den inte finns där!!

Postat av: Knäckebyhultshoran

Jag tågade in med glatt humör
i en butik med massa helrör
Jag titta, tänkte och fundera
på vad i mitt blodomlopp ska explodera
Som vanligt är lördagen snart här
o jag titta i hyllan och blev med ens kär
Där stod den, eggande och god
Jag med ens flina och log
Med en drömmande glansig blick
har jag nog räknat ut lördagens skick
Kaeroke, maskerad som Lara Croft
är den lovade nykterheten ett minne blott
Jag lär supa, jag lär spy o hångla
och inte ens något ångra
ty jag kan skylla allt på detta
det som verkligen är det enda rätta...

Länge leve Minttu!!

2006-06-09 @ 22:45:41
Postat av: TH

mums

2006-06-11 @ 00:09:11
Postat av: th

Jaha, da ar man i Kuala Lumpur. Skittrist och musjaveln fungerar inte heller.. 3 timmar kvar till ombordstigning mot Sydney.

2006-06-13 @ 00:42:42
Postat av: www.lucidor.blogg.se

Th: Hatar du att skriva blogg eller mail?

Vill du inte att vi ska veta hur det går eller? Skynda dig nu att skriva din lilla fisk!

2006-06-16 @ 14:44:54
Postat av: th

jag haller pa att forsoka komma ihag mitt anvandarnamn och losenord. javla cp-blogg

2006-06-18 @ 05:30:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits