Gräv din egen grav med en sprillans ny grävskopa från Coca Cola.

Jag sitter här hemma och tittar ut genom mitt fönster på träd och flaggor som vajar i vinden. Sverige är som alla andra länder- vackert när solen skiner. 
Nu hade jag fördomar igen. Jag har ju inte varit i alla länder så jag får väl inte uttala mig om det. Det blir politiskt inkorrekt då. Jag ber om ursäkt till alla länder som jag inte varit i, och ska försöka vara mer nyanserad innan jag uttalar mig om hur saker och ting verkligen står till.  

Min stora övertygelse är att vi människor är skapta för att bråka och kriga med varandra, att vi gillar att dominera och domineras, och att vi bekräftar oss själva genom att klanka ned som "de andra", om det så är djurgårdare vs. AIK: are eller judar vs. muslimer.
På Tv ser vi reklamer där tjejer är självständiga och smarta med sina nya shampooflaskor, tuggummin och bindor medans deras killar alltid gör bort sig och är dumma i skallen.
På ditt jobb är det hierarki där bossen går på middagar och dricker champagne medans arbetarna är smutsiga och får mindre betalt än den tryffelflottiga bossen. Som bäddat för motsättningar.
I skolan är det dom coolaste och hårdaste ungarna som av någon anledning får mest status och dom snälla kan i stort sett trampas på.
Killar snackas sinsemellan om hur mycket pli dom har på sina tjejer alltmedans tjejerna tycker att killarna är potentiella våldtäktsmän. 
Shia hatar sunna, katoliker hatar protestanter, bönder hatar stockholmare, förortsbarn hatar östermalmare, östermalmare hatar fattiglappar, fattiglappar hatar överheten, överheten hatar sina kollegor, Tom hatar Jerry, astronauter ska klå kosmonauter och alltid tvärt om.
Och att det i detta civiliserade fiasko, finns folk som är optimister får mig att vilja vispa om i min hjärna med ett finger. Optimism är bara förlåteligt om man är mongoloid och hög på kokain.  

Nu är det VM i Tyskland. Många länder kommer med sina alfa-hannar med intentionen att sparka på en boll och hela världen håller andan. Vilket lands killar ska sparka bollen i ett nät flest gånger?
I väntan på detta otroligt intressanta resultat så köper vi VM-hamburgare och VM-glass, vi beställer VM-kanaler för tusentals kronor och spiller VM-läsk på våra VM-tröjor. Tjejer stoppar upp VM-tamponger i sina VM-fittor och männen åker till VM-Tyskland och sätter på VM-prostituerade.
Moder jord är våldtagen och snurrar runt med feber och ingen tycks vilja kurera henne förutom jag. Jag är den enda som fortfarande bryr mig om det verkliga problemet:

Skåningar med stadsjeepar i stockholm.

Kommentarer:
Postat av: Johanna

Vadan dessa låånga rubriker? Har du fått motsatsen till skrivkramp måhända...

2006-06-05 @ 17:02:05
Postat av: A-team GBG

så sant som det är sagt!!

2006-06-05 @ 19:07:31
Postat av: metmask

Samhället är en absurditet som gör oss enhetliga och styr all kognitiv verksamhet med kommersialismens kategoriserande benhårda handskar. Låt det inte svälja dig bara, för instämmer inte med att bitterhet är den högsta formen av uppmärksamhet.

Postat av: Knäckebyhultshoran

Skulle du vilja utveckla det sista verkliga problemet? Skåningar med stadsjeepar?

2006-06-06 @ 11:44:45
Postat av: Vera

Mmm ja Sterre C med sin kamp mot miljöförstörelse.Upp till kamp mot bilförarna! Synd bara att du kör bil själv...

2006-06-07 @ 01:18:17
Postat av: TH

Stefan kör ju iaf inte en stadsjeep. Eftersom han inte är skåning.

2006-06-07 @ 19:29:45
Postat av: Mattias J

Nästa gång kan du kanske skriva Djurgården med stort D om du tänker använda stora bokstäver i AIK!

2006-06-07 @ 20:05:46
Postat av: Osund

Jag tycker att det absolut största problemet är att 900 nazister marcherade den 6 juni, skyddade av polisen.

2006-06-09 @ 08:58:01
URL: http://www.poeter.se/mathias

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits