Vår och Gudrun

Nu är det nästan vår. Himlen har förstått vad som gäller och lagt undan molnen och släpper fram solen, men temperaturen lånar vi fortfarande från nordnorges ishärjade lappnätter.
Och när jag är osäker på om det är vinter eller vår så konsulterar jag min pung och får veta svaret omgående. Min pung är mitt egna SMHI. Stor och svettig - vår. Liten och frusen - vinter. Ring mig nästa gång ni är osäkra så ska jag fråga min pung vad det är för årstid.


Tjejer kan inte fråga sina venusberg vad det är för årstid och detta gör många tjejer bittra. Idén till Feministiskt Initiativ kläcktes en dag när Gudrun Schyman på fyllan tröttnade på att ha en torr fitta. Hon förstod inte att hon hade pissat bort sin vätskebalans genom att dricka en sjuttis black death och skyllde det på alla män som inte raggade på henne och gjorde henne blöt.


Det som är skrämmande med detta är att vissa människor fortfarande tycker att Gudrun hade en smart idé. Och sen dess har alkoholismen ökat i Sverige för folk har fått intrycket om att bra idéer kläcks på fyllan, och det mina vänner är inte sant.

Take it from me, that streetwise motherfucker named Sterre C


Kommentarer:
Postat av: Jortan

Jag har alltid underskattat dig. Du har verkligen lösningarna pá allt.

Postat av: TH

Haha, wunderbar!

2006-03-20 @ 20:29:44
Postat av: A-team GBG

Vilken årstid är det när pungen är skrynklig hårig och värker?

Det är lite roligt det där med fördomar och feminism inte fan är den nån som reagerar på om man säger att Bondmoran sitter i köket och fiser.. men det blir ett jävla liv om man säger att en lesbisk dam som är långsam kan kallas för flatlus!!!! Eller om man säger att en bonde kom in på en bar och luktar skit så är det ingen som bryr sig.. Men om man säger att en bög kommer in med sin bar och luktar sk.. eller??....skitsam det finns iallfall för mycket fördomar i detta avlånga land!!!!

2006-03-20 @ 21:21:07
Postat av: Osund

Att du alltid måste vara så politiskt korrekt Sterre C.

2006-03-21 @ 16:23:52
URL: http://www.poeter.se/mathias
Postat av: knäckebyhultshoran

Idag har jag inget att klaga på. Jag håller helt enkelt bara med dig, Sterre. Du är så jävla smart.

2006-03-21 @ 20:30:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits