Fars-dag

Farsdag.........................eller
Fars dag                          ?

Det är idag iaf.
Min pappa fick en flaska whiskey som vanligt.

När jag blir "pappa" till någon annan snubbes ungar i förorten så kommer jag få skitpresenter som makaron-halsband och målade stenar. Men det kommer vara ganska bra för jag kommer ju inte ha råd att köpa något till dom med min skitlön när dom fyller år. Så dom kommer skrika och gråta och smälla i dörrar men mitt samvete kommer vara halvrent då jag bara får en målad sten på fars dag.
Jag kommer vara tvungen att spara en massa pengar varje månad för att ha råd att bjuda min tjocka fru på en romantisk finlandskryss med hytt på nedre däck när hon fyller år. Jag själv kommer vara tvungen att avstå från buffén men det gör ju inget, lite måste man ju offra för kärleken.
Varannan helg kommer jag vara ledig från jobbet och då kommer jag sitta barnvakt åt mina tre "bonusbarn". Vi kommer gå ut till lekplatsen vid innergården och jag kommer klämma fram en liten tår när ingen ser. Sen kommer vi gå in i vår trea som vi bor fem personer i och finna min långtidssjukskrivna fru rökandes under köksfläkten. Månadens räkningar har hon i handen och hon kommer gnälla på mig om att mitt skitjobb inte kan försörja hela "familjen" och att Kevin, den äldsta grabben måste gå om klass 4 för att jag är en så dålig manlig förebild.
Och trots att "familjen" är en annan snubbes barn så känner jag skuldkänslor och ber min fru om ursäkt och lovar att försöka få några extrapass på falck så vi kan betala förseningsavgifterna på räkningarna. Och redan samma natt står jag och vaktar i 13 timmar utanför en ambassad. Novemberregnet rinner nedför mina kinder och jag förvånas till en början när dropparna börjar smaka lite salt. Sen ler jag lite bistert åt min förvåning och tar en 15 meterspromenad i ensamheten, längre får jag inte gå, det står klart och tydligt i bevakningsinstruktionen.


Kommentarer:
Postat av: s_norberg

ha ha usch vad deprimerande...det värsta är att jag lär gå samma öde till mötes

2006-11-12 @ 22:20:51
Postat av: knäckebyhultshoran

Historian är sann om du bor i Stockholm ja. Här i Knäckebyhult bor vi alla i fina villor och välansade gräsmattor. Vi har ett eget grönsaksland som din fru rensar i och som för övrigt är väldigt kroppsmedveten och tränar på simhallens gym varje dag hon kört ungarna till dagiset Tallkotten. Frugan lagar alltid gourmetmat och mannen putsar omsorgsfullt sin nya Volvos dyra fälgar och har alltid ett projekt på gång i huset. Måla taket, tapetsera, lägga golv eller något. Här i knäckebyhult finns nämligen inget uttryck som "tummen mitt i handen". Barnen är väluppfostrade och svär aldrig, de har högsta betyg i skolan och har, trots att de är över 15, aldrig haft sex eller smakat alkohol. Nej, de leker varje dag snällt med Rex, husets söta och snälla vovve som har gått lydnadskurs på Knäckebyhults hundbrukarklubb. Om du skulle åka förbi någon dag, skulle vi vinka på dig med ett stort leende. Mamma, pappa, två barn och hund framför sitt hus i Mexitegel och sina nytvättade Volvo i bakgrunden. Frågan är nu, Sterre C. Vilket är mest skrämmande???

Postat av: Josefine

Ditt inlägg riktigt strålar av framtidsoptimism...(deprimerande)haha! ;P
Jag kommer säkert inte bli gift alls, så vid 85 års ålder kommer jag sitta ensam med krokig rygg vid fönstret och titta på bilarna och en och annan kråka som flyger förbi, samtidigt som jag smaskar i mig hemtjänstens färdigportionerade smaklösa rätter. Jag kommer förmodligen att önska att jag iaf hade en lika krokig gubbe att sitta och gnata på, för FAAN vad det skulle förgylla livet på äldre dar!

2006-11-13 @ 12:46:11
URL: http://josstina.blogspot.com
Postat av: TH

Ska vi ta gruppsjälvmord?

2006-11-13 @ 19:59:56
Postat av: s_norberg

ja jag ser ingen annan utväg..

2006-11-14 @ 12:59:17
Postat av: Mattias J

Du kan juh alltid promenera ett par trappor ner till bottenplan, där jag bor ensam med mina 5 katter och ett svårt alkoholmissbruk. Jag lovar släppa in dig om jag inte är på TNE för avspolning och tillnyktring ;D

2006-11-14 @ 15:56:33
Postat av: Norne

Du är fan bloggkungen!

2006-11-14 @ 20:43:23
Postat av: hillevi

stefan, du är världens mest negativa människa. negativ negativ negativ. fast du är ju ganska så säker på att vi är helt klart bäst på seminarierna. jag är mindre säker. speciellt eftersom jag inte FATTAR boken...

2006-11-14 @ 22:08:06
URL: http://hillevimoberg.blogg.se
Postat av: Bålsta Erika

Jag kommer hit och smygläser ibland...nu är det dax att lämna en kommentar: - Stefan...du är ett geni.

2006-11-14 @ 22:16:42
Postat av: B

gränsen mellan geni och galning är hårfin.

2006-11-15 @ 11:30:19
Postat av: C

Kanske dags för er alla att söka hjälp mot depression? Ta dagen som den kommer!

2006-11-15 @ 12:14:42
Postat av: knäckebyhultshoran

Dagen som den kommer låter fint. Då kan man behöva en julkalender, så här..ta!! http://www.oioioi.se/over2.html

2006-11-15 @ 16:05:21
URL: http://cazcadie.blogspot.com/
Postat av: Carina

Man kommer dö ensam med någon kackerlacka som tuggaar i sig resterna... Mmmm ser fram emot det.

2006-11-15 @ 17:33:36
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: Helena

Haha klockrent, trevligt att nån i alla fall har verklighetsförankring :D

2006-11-15 @ 20:02:41
Postat av: Osund

Jag höll på att skita på mig för att jag skrattade så mycket när jag läste denna. Realistiskt och roligt!

2006-11-18 @ 21:11:56
URL: http://mathiasosund.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits