Kärleken - av Nutte och Stefan

Idag kändes livet mörkt och otröstligt. Jag vandrade planlöst av och an i hemmet och tyngdes av en osynlig sorg. Mitt sinne var så tungt att jag kände hur fötterna släpades i golvet som om mina egna tankar var en stor sten i min famn. Höstens mörker kröp in genom fönstret för att fylla mitt rum med ett dödstyst elände som då och då stördes av ett lågmält gråtande.
DÅ! som i ett mirakel loggade min vän Nutte upp på msn och jagade bort mörkret med en himmelsk dikt som började skrivas av oss båda på stående fot. resultatet blev sagolikt:


"Kärleken är som en virvelvind, som en underbar väv av blommor
Som prinsen som kommer på en springare med vit man!
Se hur den fladdrar i vinden fri och vacker! Se hur de gröna ängarna välkomnar honom!
Hör hur kärlekes trumpeter sjunger! Hurraaaaa för kärleken!!
Som två älskare under vinternattens stjärnvalv,
värmda enbart av den vidunderliga kärlekens glöd.
Självaste livet har vi att tacka kärleken för!
Kärleken är som en resa genom en trädgård med solsken och äppelträd,
till en sal av guld och skratt, en ofattbar lycka!!
Ja! Livet är kärleken,
kärleken är livet.
Som vågornas kluckande mot strand,
eller fågelns flykt mot himlens blåa djup,
är de två intimt förbundna, i en magisk resa genom evigheten.
Så -Låt oss leva! Och Älska! Och aldrig sluta förundras
över kärlekens gåtfulla kraft!"




Kommentarer:
Postat av: Osund

Kreativt och vackert men jag väntade bara på en sarkastisk touch som ej infann sig. Det här är inte Stefan och Nutte. Det är Thomas Di Leva på skunk.

2006-10-10 @ 21:55:36
Postat av: Johanna

Oj jag blev nästan tårögd...och lite illamående! ;)

2006-10-10 @ 22:20:08
Postat av: Carina

Ni är ju för sköna... Och lite sjuka =)

Postat av: Anonym

check it out

2006-10-11 @ 19:49:38
URL: http://runka.blogspot.com/
Postat av: Norberg

fantastiskt vacker dikt!! man får en klump i halsen utan tvekan

2006-10-11 @ 23:42:00
Postat av: L

Ojojoj. Nu är det illa med Stefan. Kan nån ringa 112?!

2006-10-12 @ 19:50:54
Postat av: Horald

Stefan. När skall vi ta en fika på Arom i Flempan??
Dikten, vad kan man säga...
JAg såg ett band i tisdags som var rätt bra. En av deras refrenger var: you dont fall in love, you have to throw yourself in. TÄNKVÄRT sterre! (även horan kan vara djup)

Vi behöver den här sortens poesi, i dessa mörk(blå)a tider.

2006-10-12 @ 23:50:02
Postat av: TH

Anna "godistand" Sjödin passar nog in i pingelklubben. Några bud?

2006-10-12 @ 23:51:12
Postat av: B

det e sant TH, det e pingelvarning. Du borde varit där den där kvällen på crazy horse och passat på när hon var full. Du får gå dit ikväll, men det e nog inte så troligt att hon går dit igen.

2006-10-13 @ 08:09:00
Postat av: TH

Det är typiskt att man man alltid kommer till hamnen efter att skeppet seglat. Finns det ordspråket?

2006-10-13 @ 09:18:23
Postat av: Osund

Om det inte finns så borde det införas för det där var bra, TH!!

2006-10-13 @ 10:57:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits