Vintertid

Inatt händer det som alla vettiga människor bävat inför i flera veckor, klockan ska ställas om till vintertid. Det betyder att det blir mörkare en timme tidigare på dagarna och att nordiska gravstenstillverkare förnöjsamt gnider sina händer när självmordsstatistiken skjuter i höjden.
Prövningarna blir svårare vid den här tiden på året, medans dygnet alltjämt blir mörkare och mörkare så måste vi klara oss genom november. Månaden utan glädje eller röda lediga dagar. November är ett mattsvep under svenskars fötter. Om du lyckas överleva November som Super Mario Bros ibland överlever första bossen, så står nästa onda plågoande vid dörren , och han är som en starkare version av den första bossen.
December kastar sig över dig och tvingar ut dig i trängsel, isande kyla och svettig varuhusvärme där du på grund av oifrågasatta kristna tramstraditioner är tvungen att spendera dina surt ihopknegade pengar på skit som du ska ge bort till folk som du har undvikit sen förra året.
Sen ger du bort grejerna som du köpt till folk du inte gillar så har du också FÅTT grejer som du inte gillar av folk som du inte gillar. Nu sitter du där med smaken av senap och grisröv i munnen med en plånbok lika tunn som en fjortis med modelldrömmar. Den enda "trösten" är en stickad tröja med ett hundmotiv som du fick av din moster Siv.

Som tur är så bryr jag mig om mina medmänniskor i de svåraste tider och vill att ni alla ska må bra. Så jag publicerar ännu en glad limerick som min kompis Cassel har skrivit för länge sedan. Grattis till Cassel som blivit morbror i dagarna.

"En svullen penis från Prag,
ville till polsk röv säga goddag,
rövets ägare började tjuta
när han av tjeckpenis fick njuta
ty i den polska röv det fastnade ett fiskedrag"

12244-12

Kommentarer:
Postat av: TH

Vilken fin t-shirt det hänger från taket. blupp.

2006-10-28 @ 17:20:51
Postat av: knäckebyhultshoran

Ångesten över jul har även för mig börjat göra sig hörd. Jag hatar att vara trevlig på förutbestämda datum. Jag kommer göra som alla andra år (de år jag är singel), kommer att stänga in mig i min lägenhet och dricka sprit, onanera och kolla på gamla skräckisar. God Jul, bögjävlar.

Postat av: Jortan

Jag fattar inte bilden. Vad håller du på med? Är t-shirten svettig eller??

2006-10-28 @ 17:31:34
Postat av: Johanna

Jag längtar också till juletider.

2006-10-28 @ 20:04:33
Postat av: knäckebyhultshoran

Njoy!!

http://www.youtube.com/watch?v=koqeSXJtvvo

2006-10-30 @ 15:27:12
URL: http://cazcadie.blogspot.com/
Postat av: Osund

Själv sticker jag till Italien över jul och nyår. Där "firar" dom inte jul för det är ett muslimskt land. Jag har börjat blogga igen. Min adress är här nånstans i närheten... under mitt inlägg tror jag.

2006-10-30 @ 18:40:32
URL: http://mathiasosund.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits