Singelcoacherna

Jag sitter och kollar på singelcoacherna på tv3 där dom ska hjälpa en småblyg och nervös kille som heter Peter. Han har bestämt sig för att han gillar svarta kläder för att det är så lätt att matcha, men nu så sågar tv3 honom och han får gå till en GANT-butik med en personlighetscoach som ska "stureplanisera" Peter så han får lättare att träffa tjejer.
Han fick också gå på en fejkdejt med en reporter som skulle analysera hans personlighet och dejtingfärdigheter. När tjejen sa att "hon hade andra planer" halvvägs in i dejten så förväntades det att Peter skulle ta ett initiativ och hålla tjejen kvar med nåt jävla strandraggar- snack. Men Peter gjorde ju självklart inte det och det kritiserades.
Jag tycker att tv3 ska ge fan i Peter och låta han vara som han blev och är. Vill tv3 att hela Sverige ska anamma nåt stureplansideal där killarna är som en blandning av Micke Persbrandt och någon av kronprinsessans pojkvänner?
Jag kan tänka mig att själv bli Peters livsmentor och lära honom ett och annat.
Så Peter om du läser detta, skit i tv3 och allt dom står för. Dom ägs av Robert Aschberg som Matti, Clas och Martin tror har ett finger med i spelet när det gäller den judiska komplotten. Jag personligen tror inte på någon judisk komplott Peter, jag tror på kärleken. Och jag älskar dig Peter, kom in under mina vingar så flyger vi bort från både stureplan och nazister och stannar till på något berg där vi kan kolla på solnedgången och konstatera att verkligheten trots allt är det mest besynnerliga som finns.


Kommentarer:
Postat av: TH

Till skillnad från dig får peter nu knulla.

2006-09-27 @ 21:03:58
Postat av: nutte

Magnifikt. *Applåder*

Jag satt och kollade på "Fling" här om kvällen. Tydligen nån slags tv3-producerad "underhållning" det med.
Huvudpersonen var en slickad stureplansfrippa som slängde platta klyschor omkring sig varje gång han öppnade käften.
Det var obehagligt att se honom, men än obehagligare var de tre genomkorkade groupiebrudarna som förnedrade sig själva genom att slänga fitta efter stekaren varje gång DE öppnade käften.
Jag tror inte att tv3 vill "stureplanisera" befolkningen, inte heller tror jag att Robert Aschberg är involverad i ZOG (eller att ZOG ens existerar)....
Däremot tror jag att tv3 (Och Robert Aschberg) skrattar hela vägen till banken när de märker att samhället är så till den milda grad indoktrinerat av ytlig statusjakt att folk faktiskt tittar på det billiga skräp de prackar på oss. Och att folk dessutom är villiga att mörda sina personligheter för 15 sekunder i rampljuset med en stekarfrippa.

Det är skitläskigt att det finns något som heter 'singelcoach', och det är skitläskigt av Peter att be tv3:s singelcoach om hjälp. Trots det så tycker jag att han förtjänar en solnedgång på det där berget, det gör alla som behöver lite verklighet.
Jag vill också till ett berg, och fly från stureplan, nazister och ytliga medieopportunister.

2006-09-27 @ 22:21:42
Postat av: Osund

Helt briljant inlägg Stefan! Så jävla bra! Applåder!

2006-09-27 @ 22:28:51
Postat av: Angel

Hahaha grymt inlägg men älskar du Peter?

Postat av: B

stående ovationer!

nåt som skulle vara kul är ett program som coachar dom som fastnat med nåt läskigt kadaver alldeles för länge. Nån toffelsnubbe som får "coachas" under en mysig hemmakväll, då han egentligen borde vakna upp morgonen därpå hos nån brud han aldrig kommer se igen. Där killarna blir peppade att välja singellivet, allt annat är ju vansinne.

2006-09-28 @ 11:38:52
Postat av: knäckebyhultshoran

Jag såg det programmet. Tyckte för övrigt att den där Peter var en riktig mes och skrattade ögonen ur mig när han försökte joddla till den afrikanska dansen. Sterre, gillar ditt inlägg men har du inte tänkt på att han kanske helst vill ha en stureplansfitta? Stureplan kräver stureplan..eller?

2006-09-29 @ 21:20:00
URL: http://cazcadie.blogspot.com/
Postat av: Snälla Peter

Får ta å börja med ett litet garv här. Riktigt kul att läsa hur lätt ett litet tv-program kan tolkas på flera olika sätt, bara kommentarerna till ditt blogg-inlägg säger ju allt från mes till att jag skulle få till det numera, ROFL!

Appropå att stureplanisera så håller jag med dig där, dock är det inte TV3 som styr å ställer utan sponsorer (GANT). Det sa's t.ex. när kameran var avstängd att jag klär i svart ;)

Att jag skall 'vara som jag är' håller jag dock inte med om, då händer det nog inte mycket, däremot att bli en ny 'mig själv' som självsäkert hanterar alla situationer, där har vi det.

Å konspirationsteorierna, tja, du är bra på att få igång smilebanden här :)

Mejla mig om du känner för det, hänger gärna på ut å tar ett snack över en öl. Finns säkert ett å annat å snacka om.

2006-10-07 @ 15:49:58
URL: http://www.tpod.org
Postat av: Osund

Åh nu när jag läste "snälla Peters" inlägg i kombination med Lucidors så fick jag ännu mer respekt för Lucidor och mad respect för "snälla Peter"! Jag säger bara ett ord: KÄRLEK! Ni ska absolut gå ut och ta en öl. Man kan aldrig ha för många vänner. Jag är INTE ironisk. Jag blir som Di Leva i rödvinsruset fast det är jag i vanliga fall också fast mindre påtagligt. FRED OCH KÄRLEK till alla! Tillochmed till TH!

2006-10-15 @ 02:00:00
URL: http://myspace.com/mathiasosund

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits