Under borgarnas styre

Nu lever vi alla under borgarnas styre och det kommer säkert att resultera i förändringar i allas våra liv mer eller mindre. Jag vill varken ge ris eller ros i ett sånt här tidigt skede men om någon vecka tycker jag nog att tiden är mogen för att ge ris. Det som bekymrar mig mest är det att TH kanske blir tvungen att skaffa sommarjobb nu när det blir svårare att vara bidragstagare.

Vi minns väl alla hur det var nyligen när påven dog efter jättemånga år på sin post. Sorgen spred sig i de katolska rummen men snart var en ny, ung och fräsch påve korad. Denne nya påve citerade häromdagen en flera hundraårig syn på islam som en religion som "sprider sitt budskap med svärdet".
Den islamistiska världen blev som vanligt arg och påven kände sig tvungen att be om ursäkt. Jag antar att påven var rädd för att bli bombad eller halshuggen.

Nu ska jag, gudlös som jag är, lägga mig i sängen och hata de andra världsreligionerna och kolla på Seinfeld.

"Gud som haver barnen kär
se på den som välbärgad är
ett elfte budord borde skrivas idag
Låt rika fortsätta att leva på stadsbidrag"

Kommentarer:
Postat av: TH

Precis, jag är livrädd för Kristina Axén Olins uttalande i Metro idag om att införa en 5-dagarsgaranti för jobb åt bidragstagare. Som om vi skulle uppskatta att ha ett arbete? Hade vi, nu kanske jag talar för mig själv, velat ha ett arbete så hade vi väl skaffat det för länge sen.

2006-09-19 @ 19:00:52
Postat av: Nutte

Stå på dig TH!
Detta initiativ är fullt jämförbart med det tvångsarbete, som förtryckta människor i otaliga diktaturer och envåldsstater genom historiens gång, utsatts för.
Man skulle kunna se det som din demokratiska plikt att vägra arbeta. Man skulle till och med kunna kalla dig frihetshjälte.
Så TH; Känn historiens svidande piskrapp från de lägervakter vi kallar "arbetsgivare", stå upp för de hungrande massorna, sälj fondandelar, lös in några optioner, gör vad som än krävs. Men Ta Inte Ett Arbete!

2006-09-19 @ 20:11:30
Postat av: TH

Nja, jag tänker nog vänta med att bygga om köket istället, om det nu skulle gå så långt att det samhälle som vi alla lärt oss att känna under socialdemokraternas styre helt brakar sönder och samman. Tills vidare får mina aktier, optioner och räntebärande papper m.m. ligga orörda.

2006-09-19 @ 20:32:58
Postat av: Lucidor

Jag är glad att du har andra bidrag nu på hösten och slipper ta av dina surt ihopvilade pengar TH. Har du tur så kanske du kan åka till andra sidan jorden snart igen och leva det goda livet på statens pengar.

2006-09-19 @ 22:08:10
Postat av: TH

Vad var det Nutte fick sina pengar ifrån nu igen? Och du då Stefan, - Får du möjligtvis studiebidrag och ett fördelaktigt studielån? Som du kan betala av räntan med på din lägenhet så svartköpt.

Appropå Australien så funderar jag på att åka dit över dom värsta vintermånaderna, jan-mar. Vi får se, jag vet inte om jag orkar flyga hela vägen dit igen?

2006-09-19 @ 23:06:58
Postat av: Lucidor

Du har så rätt TH. Jag och Nutte borde skämmas för att vi är sådana parasiter.
Klart att du ska åka till australien i ett par månader! Resan kostar väl bara 10- 15000 och sen fickpengar på det.

2006-09-19 @ 23:34:14
Postat av: TH

Den som spar han har..

2006-09-20 @ 00:07:56
Postat av: Carina

Fördelaktigt studielån... Vilken planet bor du på TH? hahahaha

Postat av: TH

Mer fördelaktigt än ett vanligt lån med över 5% ränta iallafall. Om man nu inte belånar sitt boende och kommer undan med runt 3.5% ränta. Så vitt jag vet ligger räntan för studielån i nuvarande läge runt 2%.

2006-09-20 @ 11:34:22
Postat av: Carina

Eller lever lyxliv och betalar 1.40 i ränta på sitt boende som jag =) Jag får inte ens låna av CSN, jag har tjänat för mycket pengar i år. Det är ju fan ett skämt. Jag har ju inte direkt de pengarna kvar liksom...

2006-09-21 @ 01:26:59
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: Osund

En som allra oftast lysande inlägg av Lucidor och en alltid lika förnuftigt skriven kommentar av Nutte. Ibland överträffar kommentarerna själva bloggen. TH:s brist på verklighetsförankring är sjukt underhållande! Jag har väl också brist på den kanske men åt andra hållet isåfall.

2006-09-22 @ 13:59:23
URL: http://poeter.se/mathias
Postat av: TH

Nu förstår jag inte vad du pratar om Osund.

2006-09-23 @ 19:02:55
Postat av: Anonym

du tror att du är någon slags politisk poet? att råka läsa i tidningar och titta på tv gör inte nödvändigtvis en person till en groupie så heeejdååå

2006-09-24 @ 09:51:23
URL: http://mcalevey.blogg.se
Postat av: Mattias J

Haha vilken humor, verkar som du fått en 17 årig beundrare Sterre!

2006-09-24 @ 10:00:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits