Vanlig onsdag.

Efter att oförvånat ha upplevt en genomkass dag så lägger jag mig i ett ljummet bad som når upp till naveln och sväljer min stolthet med en blandad smak av bakterie. Jag ser mig runt i mitt kalla badrum och slås av att jag aldrig förr hört talas om psykist rötmånad. Tydligen är det ett existerande fenomen, "och det är klart att just Jag ska uppleva det!" -tänker jag när jag torkar mig på min sen igår blöta handduk.
Jag går halvnaken och helfet in i det rum som jag spenderar mitt liv i och sätter mig framför min åttatusenkronors-TV som är för liten och bläddrar mellan kanalerna.  ...sport...väder...såpa... sport...fredrik reinfeldt...     
Jag överger rummet och går in i köket där doften av svullna apelsinskal välkomnar min ankomst och bjuder mig att öppna kylskåpet. Döm av min förvåning när jag längst in i kylen finner något positivt. Bakom all skit som slängts in ett kaos som påminner om både icavaror och auschwitz så finner jag dagens rätt, ett färskt och grönt äpple.
Jag vänder mig mot himlen och den enda sanna guden och tackar honom för hans barmhärtighet och eviga godhet innan jag tar en tugga av det som visar sig vara en fläskkotlett som desformerats av grönt mögel.

/Stefan

Kommentarer:
Postat av: TH

Whip it good!

http://www.youtube.com/watch?v=LhDCXXvK0QE

2006-09-15 @ 10:54:02
Postat av: A-team GBG

Ska ja komma å hälsa på så du blir lite positiv igen?

2006-09-16 @ 19:45:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits