Tretusensexhundra bomber

Ännu en gång är det tentaplugg som gäller.
Jag sitter och läser mina böcker och snubblar över lite fakta i en bok som inte har med ämnet i sig att göra men som likväl gjorde mig häpen. Den tyska tidningen die Zeit publicerade år 1985 en artikel om antalet kärnvapen i världen. Dvs såna bomber som föll över Hiroshima och Nagasaki och ödelade dessa städer med besked.
Ungefär 3600 såna bomber fanns på planeten 1985. Tjoflöjt.

Vid kalla krigets slut så bör några av dessa bomber ha demonterats kan vi hoppas men vad tror ni själva? Eller kan det vara så att det var pessimistiska och mörka siffror som tyskarna gissade sig fram till i kalla krigets bitterhet? Vem vet...

Om Tyskarna räknade så jävla fel att det bara finns en hundradel av dessa bomber på jorden (36 stycken) så är vi alla ändå illa ute.
Snart kommer nog någon girig tokjävel skicka en bomb mot någon annan girig tokjävel, och där står vi och äter glass som de oskyldiga fånar vi är och undrar vad det är för nåt som viner så vackert i luften.


Jag avslutar med att citera piloten som just släppt en av atombomberna över Japan.
-"Herregud, vad har vi gjort!"

( egentligen sa han -"Herregud, vad har JAG gjort!" men då funkar inte det citatet till denna text.)

Kommentarer:
Postat av: Tub

Det här är vad man skulle kunna kalla en "världslig sak".

2007-08-25 @ 03:49:02
Postat av: Carina

Fan Stefan... Du upphör aldrig att förvåna.

Postat av: Osund

Idag hoppas jag nästan att det skulle falla ner en atombomb i fontanellen på mig. Bra skrivet Lucidor.

2007-08-25 @ 14:24:23
Postat av: TH

jag gillar också bomber.

2007-08-26 @ 20:53:54
Postat av: B

jag e bajsnödig

2007-08-27 @ 08:17:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits