Ät och håll käften! Tack ICA!

Det vi alla är så bedrövade över nu är att ICA märker om köttfärsen så att det ska se ut som att utgångsdatumet är en dag senare än det ursprungliga utgångsdatumet var.
Stora delar av Sveriges mätta befolkning drar chockat efter andan när skvallerpressen avslöjar matkedjan ICA´s "köttfärsskandal". ICA-Stig som blivit en ikon genom tv-reklamen talar ut i media och använder sig just av de ofta använda orden "chock" och "skandal" ( och jag tror han i all moderiktighet fick in ett "kränkt" någonstans också trots att det ordet inte hade något med saken att göra. Mest för att verkligen framstå som hipp och modern)
På ICAs kundparkering står det nu färre statsjeepar och de tomma platserna gapar besviket mot ICAs entré.

Sune Svensk överlåter som vanligt sitt tänkande till aftonbladet och expressen och känner sig medveten och ställningstagande och "bojkottar" ICA som den tuffa rebell han är.
Men hur många blev egentligen sjuka av köttfärsen? Hur många offer har denna chockerande skandal skördat? Jag har inte hört talas om någon.
Jag tycker att ICA ska köpa in mindre köttfärs för att undvika såna här incidenter, men om det trots allt händer så tycker jag att dom ska märka om fräsch köttfärs istället för att slänga den. Någonstans måste det vara slut på detta jävla lyx-larv och bräckliga trams och gnäll från mätta svenskars sida. Ät och håll käften!

Nu ska jag äta en brun banan och dricka ett glas mjölk från i midsommras så att jag får energi nog att hänga ut en ICA-flagga från mitt fönster som gratis reklam. Tack ICA för att ni står upp för det sunda förnuftet i kampen mot lyx-larvet!

Kommentarer:
Postat av: hillevi

Rätt! God Jul!

2007-12-21 @ 13:02:02
Postat av: Tobbe.

Rätt skrivet. Det finns alldeles för många matvarubutiker och jag undrar ofta om de verkligen får allt sålt. Mitt egna svar har varit nej, det får de inte. Jag har då tänkt, fan vilket jävla slöseri att slänga allt kött, slaktade djur. En jävla lyx att göra det. Märk om och varför inte frysa in. Är svenskar för "fina" för att köpa fryst köttfärs? Min uppmaning till
butikerna är följande: köp in mindre köttfärs och går datumet ut så frys in skiten.

2007-12-22 @ 04:17:25
Postat av: Vera

Sager du tills du far salmonella...! Fy fan for ICA!

2007-12-23 @ 11:46:54
Postat av: Carina

Du är underbar! Hahahaha

Postat av: Jortan

Du har helt rätt i det du skriver. MEN när du skriver att alla svenskar har överlåtit sitt tänkande till Aftonbladet etc. så kastar du stora stenar på glassbilen som man brukar säga. Du är ju en av alla de, som med hull och hår köpt domedagsrubrikerna om global uppvärming utan att ifrågasätta. Isbjörnarna dör ut neeeej, vattennivån höjs med 30cm ooooooh eller Alperna får snöbrist helveeeeeeete.

2007-12-23 @ 19:51:17
Postat av: s_norberg

Bra skrivet Lucidor!

2007-12-23 @ 20:53:55
Postat av: Lucidor

Jortan: Mmmm det är ju samma sak. Det är aftonbladet som hittat på det här med global uppvärmning. Det är aftonbladet som står för dessa fåna g8 möten där världen är överrens om att det snart är mult-kört. Ha en god och grön jul!

2007-12-24 @ 10:56:32
Postat av: Jortan

Det står 3 bokstäver efter Aftonbladet som du vägrade att läsa.

2007-12-24 @ 13:26:55
Postat av: jonas

Det är trams med köttfärsen. Jag jobbade på vivo för en massa år sedan och misstänker att vi märkte om köttfärsen och jag har aldrig hört talas om någon som blivit sjuk av köttfärs. Däremot har jag hört talas om att dålig köttfärs har körts ut till butiker och då har butikerna tagit ansvar för sitt kött och tagit tillbaka dessa produkter utan gnäll. Jag tror butikerna är måna om sina kunder och säljer inte dåligt kött rätt eller felmärkt. Reglerna är helt enkelt för hårt tilltagna vad gäller en del artiklar i våra butiker och därmed uppstår ett rent lyx-larv eller lyx-slakt..

2007-12-31 @ 13:47:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits