Evanjävliskt tidigt

Nu är det jul i stugan, jag riktigt känner det i kroppen. Mina året-runt-röda gardiner är lika juliga och mysiga som mitt året-runt-röda sängöverkast. Säsongens julpynt är upphängt, fast inte hemma hos mig. Jag kör en strikt muslimsk jul utan pynt och krafs.
Däremot har jag bakat pepparkakor och njutit glögg hos en kompis häromdagen. Han hade ingen pepparkaksform så vi fick improvisera och skapa egna former. Vi gjorde några symboler som är tidstypiska från det mittersta 1900-talets politik. Den ena sovjetiska symbolen finns att finna på bild 1. Den andra symbolen som mer för tankarna mot tyskland har jag ingen bra bild på.





Nästa bild är en skalenlig karta över en viss planets landmassa. Kan du gissa planeten?
ledtråd: nedroj, nid ammud toidi


Kommentarer:
Postat av: Jortan

Jag har en JÄTTE bra bra bild med "den som för tankarna till Tyskland". Om jag skickar den så kan du lägga upp den på din blogg. Jag har även en bild som för tankarna till San Francisco som du kan lägga upp.

2007-12-16 @ 11:33:32
Postat av: Tobbe.

Den brända pepparkaken såg ut som din kuk.

2007-12-22 @ 04:20:51
Postat av: Jortan

Tobbe: Det är en replika av en ljussabel (Från Star Wars)

2007-12-23 @ 19:52:55
Postat av: Tobbe.

Jortan: Osis, att jag kunde ha så fel. :)

2007-12-27 @ 01:53:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits