John Blund är en fitta

Det är väldigt sällan som jag har haft sömnproblem förr men de senaste dagarna har jag varit lite käck och prövat på det här med sömnproblem. Jag börjar oftast med att lägga mig i sängen och sätter ganska genast igång med att vrida och vända i ett par timmar. Till och från ger jag upp och försöker kolla på tv i hopp om att mina ögon ska trillar ihop. Mina ögon brukar då inte trilla ihop utan jag får göra ett aktivt och nyktert val att stänga av tv´n och försöka somna ändå. Då börjar det roliga med min opåtagliga stress som sätter igång och tumlar om mitt psyke tills jag blir galen och knäpper på tv´n igen. Då är det oftast tv-shop eller testbild jag har att välja att se på för att timman är så pass sen.
Vissa dagar har jag haft turen att somna för att sedan vakna igen efter ett par timmar och ligga vaken och glo i taket, men idag lyxar jag med total sömnlöshet.

Min själ mobbar min kropp. Idag har min själ varit riktigt ond mot kroppen och tillät den att sova för länge på morgonen, inte röra på sig på hela dagen, äta pizza och godis som sköljdes ner med sprit, kaffe och red bull på kvällen. Istället för att ta en frisk promenad hem från hornstull så fick jag skjuts för "jag var ju så trött".
Jag gick och lade mig med en kropp byggd av flottig kolestrol och bultande koffein och tänkte att det skulle bli skönt att sova.
Jag har i all desperation legat och hoppats på att någon i fittja boys ska bryta sig in i min lägenhet och slå mig i skallen med en slägga. Men som vanligt så slår drömmen aldrig in.

Jag ska nog gå en promenad nu istället och försöka trötta ut kroppen såpass att den slutar fungera och rasar ihop ute i vinterregnet någonstans om ett par timmar. För vad kan vara bättre för mig nu än att ställa om dygnet som nån jävla nattvakt?

Nu har jag bestämt mig för att gå ut och röra på mig lite. Vem vet jag kanske kommer i säng vid 8-tiden på morgonen.

note to self ( världsvan engelska): Rör på dödköttet varje dag, drick inte 3 koppar kaffe på natten, drick inte sprit och redbull på natten, ät inte pizza, ät inte chips, ät inte choklad, börja knarka neråttjack.

Hurra för livet!


Kommentarer:
Postat av: TH

Kom ihåg bara att du inte får sova i morgon för då ska vi dricka ännu mer sprit. Det var bara uppvärmning idag, eller om det nu var igår. Skitklocka.

2007-01-06 @ 05:28:28
Postat av: Lucidor

jag gick hemifrån till t-centralen och tog tåget hem. Vi får se om jag kan sova nu, kroppen är trött men tvångstankarna har nog andra planer. Då kör vi.

2007-01-06 @ 07:04:00
Postat av: Josefine

Sömn är överskattat.....

Jag har inte somnat förrens vid 04.00 i snart 2 veckor. Vid det här laget känner jag mig som en galen psykpatient med stirrig övertrött blick. Och självklart var det samma sak inatt, vridit och vänt mig, kastat mig hit och dit, så nu påminner sängen om en krigszon. Trött som ett as är jag nu också, men det är ju inget som inte 4-5 koppar kaffe rår på..

Postat av: Lena

Då är vi två.

2007-01-06 @ 15:07:12
Postat av: Knäckebyhultshoran

Du vet väl att det har varit fullmåne? Man sover som ett as vid fullmåne.. fast förtäring av pizza, sprit, redbull och ickeaktivitiet är helt åt hellet ditt egna lata arsles fel.

2007-01-06 @ 15:16:44
URL: http://cazcadie.blogspot.com
Postat av: TH

Hörde jag skål?

2007-01-07 @ 12:53:16
Postat av: s_norberg

Nu väntar vi spännt på dina reflektioner om Henrik Larssons makalösa karriär och funderingarna runt succèinhoppet i United.. shot man!!

2007-01-08 @ 00:25:42
Postat av: Osund

Sex är bra mot sömnlöshet.

2007-01-08 @ 16:38:06
Postat av: Lucidor

Osund: Jag hade sex med mig själv 2 gånger men jag somnade ändå inte! Det måste vara fullmånens fel som bonden Petra redan påpekat.

2007-01-08 @ 17:00:29
Postat av: Carina

Du lever iaf ite samma miserabla liv som jag gör just nu...

2007-01-08 @ 17:15:29
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: Helena

Hurra för 2007 det kan ju bara bli ett bra år med sömnlöshet :D

2007-01-08 @ 19:38:24
Postat av: Johanna

Vet hur det känns. Nån sa att man skulle räkna baklänges från något högt tal, den människan har uppenbarligen inte lidit av sömnlöshet på riktigt.

2007-01-08 @ 21:10:53
Postat av: hillevi

haha, sömnlösheten känner jag till..allt för väl. å andra sidan tror jag du ska skippa kaffe o redbull nästa gång.. kan ju vara ett tips. hur var det att bege sig till södertörn igen då?

2007-01-10 @ 10:03:31
Postat av: Anonym

j

2007-01-23 @ 14:45:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits