Skånskstockholmsk vinterblask

Nu har vintern kommit till stockholm också. Skånska stadsjeepar brummar runt på stora däck och piskar upp gråvit slask på trottoarerna. Inne i jeeparna sitter skånska art directors och deras flickvänner.
De pendeltåg som inte ställs in är försenade så arbetarklassen spenderar många vintertimmar väntandes mellan arbete och hem och många av dessa människor har inte upplevt ett sånt bakslag sen löven föll i höstas.
Den stora medelklassen som helst av allt vill vara elit visar gärna så ofta som möjligt att dom äger en egen bil och åker med den en och en till jobben. Och en efter en så krockas det och varje dag bildas kö på de frusna vägarna. Folk sitter en och en och svär i sina bilar för att dagen efter vakna upp och likt alzheimerspatienter sätta sig i sina bilar igen.

Jag har inte tid med det här nu. Jag måste skriva ett 3-minuterstal som jag ska hålla i skolan på onsdag. Temat är "Ett möte jag minns".
Vem av alla underbara människor som jag älskar ska jag skriva om? Vem av alla fantastiska människor vars sällskap jag välsignas med ska jag ge den blygsamma äran att tala om?

/ Kevins framtida plastpappa

Kommentarer:
Postat av: Carina

Jag känner mig lite träffad av din beskrivning av bilister haha.

Postat av: Lena

Valet är enkelt!!

2007-01-23 @ 09:13:40
Postat av: Maraja

Det låter som det är kaotiskt att va i Stockholm på vintern... Flytta ut på landet, här åker vi pulka efter hästen för att ta oss fram på bästa och snabbaste sätt... ;)

2007-01-23 @ 09:35:21
Postat av: Koziel

Jeep Grand Cherokee -99 V8 4,7L, 235 HK.

Skulle aldrig drömma om att åka kommunalt. Dessutom slänger jag mina använda batterier i Nybroviken.

Så de så!

2007-01-23 @ 10:10:41
Postat av: hillevi

hahah! inga tal här inte. här läses det som konflikthantering o dylikt. o snön ligger i drivor här också. o svårt att få ihop kollektivtrafiken här också. inte pga förseningar utan att så är det bara på landsbyden. jag börjar skolan tre i e.m men fick ta tåget 7 i morse. de du är landet!

2007-01-24 @ 09:16:09
Postat av: TH

Så snart jag har råd ska jag av principskäl också köpa en bil så att jag slipper åka med stockholms lokaltrafik. SL är ett gäng kapitalister som skiter i gemene man och miljön. Varför skulle jag vilja ge dom pengar varje månad?

Därimot så vägrar jag köpa något annat än en miljöbil.

2007-01-24 @ 19:25:31
Postat av: A-team GBG

Skriv om din förra chef det är ju en fantastisk människa!!

2007-01-26 @ 17:02:40
Postat av: Osund

Ja skriv nåt nytt nu.

2007-01-27 @ 17:30:24
Postat av: s_norberg

I och med att Roger Federer i förmiddags svensk tid vann Australian open tycker jag vi tar och tittar på hans känslomässiga tal efter förra årets seger. För er som inte behärskar engelska är den även översatt på tyska.

2007-01-28 @ 12:35:55
URL: http://www.youtube.com/watch?v=SqsTpogfnRo
Postat av: Anonym

Ska du citera mig angående nyinflyttade skånska art d i stadsjeep ska det vara citationstecken, d'oh.

2007-02-01 @ 01:29:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits