Bögväder över Sverige

När man sätter på tv 4 och kollar på väderleksrapporten dagligen under en viss period så inser man snart att Stockholm som får stå ut med extremt mycket regn, inte behöver stå ut med lika mycket regn som andra delar av Sverige. I norra norrland och skåne så regnar det näst intill 100% av dygnet nu på sommarhalvåret. Man nästan ser hur metrologen skäms när hon presenterar en karta av moln och regn, likt en sjunde-klassare som kommer hem till föräldrarna med sin första röklapp från skolan. Nu är det tydligen vi i Stockholm som har "tur" med vädret i jämförelse med andra delar av landet. Vårat vädet suger, men det suger inte lika jävligt som skånes väder.
Bara detta inte betyder att det blir total skånsk och norrlänsk inflyttning till stockholm så bostadspriserna stiger...........

Kommentarer:
Postat av: TH

Jag vill att det ska regna mer, jag har tydligen hand om att vattna blommorna i huset den här veckan. Hur fan nu det gick till..

2007-07-18 @ 12:16:19
Postat av: Björn

...i huset TH ...i huset. Hur fan hjälper det om det regnar om du ska vattna blommorna I huset... wäää
Men då blir det grillning hos dig i helgen då... sweet

Postat av: TH

vi har inte råd med ett tak på vårt hus.

2007-07-19 @ 10:21:33
Postat av: Nirre

Mera norrlänningar i sthlm tycker jag. Men håller verkligen med om det hära med vädret, Hur deppig kommer man inte bli i vinter Serotoninnivåerna är näst intill uttömda? Har en hel del att vara glad över men semesten har gått i regnanda, 1 vecka på västkusten, aka "Helvetesveckan i väster". 2 veckor i Stockholm, 18-20 grader regn/moln med några soluppehåll. Tjejerna klär sig i moonboots och stora fluffiga kläder istället för kort kort och det är väl det mest humör-knäckande.

2007-07-19 @ 14:09:35
Postat av: Jortan

Grillning hos TH avisst AVISST

2007-07-19 @ 17:49:36
Postat av: norberg

Rod Stewart har tjänat 336 miljoner kronor på att turnera i USA.
I år.
Därmed är han den artist som har inbringat mest pengar hittills under 2007 i Nordamerika. Tvåa på listan, som tagits fram av amerikanska Pollstar, är Justin Timberlake, med 294 miljoner kronor.
Gammal är äldst, helt enkelt.

2007-07-21 @ 00:45:09
Postat av: TH

Åfan!

2007-07-21 @ 12:33:55
Postat av: Anonym

jepp det värmde i hjärtat när jag såg det där, det visar att det fortarande finns nån rättvisa i världen när gamle Roddan brädar Justin ;)

2007-07-21 @ 20:03:22
Postat av: Noren

Norberg du är fan kunglig som hittar såndär go fakta på nätet... Dock äger JT Roddan rakt av IRL för han är tillsammans med Jessica Biel, Det har jag sett i Hänt i Veckan så det så! :)

2007-07-22 @ 00:21:30
Postat av: hillevi

skåne o småland borde vara i princip samma sak, eftersom det envisas att regna även här. ungefär 24h/dygn. men i morrn är det jobb som gäller för mig så jag gnäller inte över att jag antagligen inte kommer behöva oroa mig för att alla semesterfirare skall vara brunare än mig.. hur se hösten ut för din del?

2007-07-22 @ 17:10:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits