Läser andras bloggar -Skäms på er!

Jag sitter i min mysiga ensamhet och kollar på "alla älskar raymond" och läser bloggar från blogg.se´s listor. Det är intressant att läsa om vad som rör sig i okända människors huvuden. Man får en inblick i hur vanliga människor tänker och fungerar. En sak som skrämmer mig är att alla tjejer på "mest aktiva"-listan bara skriver om vilka kläder de ska ha på sig eller köpa.
"Idag ska jag klä mig i ett linne från chanel. Mina prinsesskor har märket prada och byxorna kommer från calvin klein. Handväskan är en dolce gabbana och mina otroligt stora solglasögon är självklart också chanel"

Hur i helvete ska man som läsare reagera på detta? Jag reagerar med gråtmild passivitet. Jag försöker hitta något sätt att stoppa denna sjukt egocentrerade glamourtrend som sprider sig i människors medvetande men jag finner inget svar och inser att det är ett hopplöst uppdrag.
Så tills dess att någon smartare person än mig stoppar detta tramsiga vansinne så antar jag att jag kommer få läsa om vad tjejer som kallar sig "prinsessor" eller "sessor" har på sig för kläder. Under tiden så går jag in i badrummet insvept i mitt täcke från ikea, med kalsonger från H&M och spyr i min porslinstoalett med märket gustavsberg.

Kommentarer:
Postat av: Carina

Som alla vi andra dödliga även om ett eller annat par solglasögon kommer från Prada eller Dior... ;)

Postat av: Josefine

Skrämmande utveckling i bloggvärlden ;)

2007-07-08 @ 13:47:23
URL: http://josstina.blogspot.com
Postat av: Osund

haha, myyycket bra och kärnfullt skrivet!

2007-07-08 @ 17:25:10
Postat av: LL

okej stefan! nu gillar jag dig mer en vanligt, otroligt trevlig blogg, tycker dock att du borde uttrycka dig lite mer grovt, sådär som vanligt :P

2007-07-10 @ 01:01:31
Postat av: LL

P.S hoppas du fick en trevlig promenad till hornstull! ses på torsdag!

2007-07-10 @ 01:02:44
Postat av: Hanna Fridén

Lilla, lilla du. Du går runt och säger till folk att du vill spy av deras ord, detta torde vara ett mycket sämre beteende än tjejer som berättar vad de klär sig i. Om du vill framföra kritik mot media och modevärlden, gör det i så fall på ett vettigt vis. Jag är exempelvis politisk aktiv i idealdebatten, och oavsett vad jag tycker om folks fixering vid yta går jag inte runt och spyr galla på dem. Och vet du varför? För att det är löjligt, tragiskt och taskigt. Vad har Blondinbella gjort dig, så att säga?
Skärp dig, du är en vuxen människa, du torde veta bättre hur man beter sig än ett dagisbarn. Gör lite nytta istället!

2007-07-10 @ 10:02:38
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Osund

Kära Hanna Fridén. I detta inlägg har Lucidor inte spytt galla på någon enskild. Bara på det ytliga fenomenet "klädval" i alla ytliga bloggar. Nu ska jag gå och spy efter att ha läst din kommentar. Ursäkta mig. Fred och Kärlek!

2007-07-10 @ 14:17:09
URL: http://www.poeter.se/mathias
Postat av: Lucidor

Kära Hanna Fridén, jag vet redan att du är aktiv i idealdebatten. Det hade du inte behövt säga. Det var liksom dina ideal som fick mig att må dåligt överhuvudtaget.
Lycka till med att finna stureplans 10 snyggaste personer. Du är på min topp 10 lista över folk jag vill para ihop med hagamannen.

2007-07-10 @ 16:17:29
Postat av: sussie

jag håller med eller.. något. hatar när "modebloggare" ligger på topp. visst kan man klämma in sånt nån ENSTAKA gång i sin blogg. men jag tycker det är roligare att läsa om konstiga/roliga saker som händer under folks dagar osv.
men jag ska inte beklaga andra. jag har själv, idag.. gjort en egen "önskeoutfit"-grej.. usch, jag har förlorat min image.

2007-07-10 @ 17:19:29
URL: http://uss.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Osund: Nej, inte i det här inlägget, men han har kommit till min blogg och sagt att han vill spy och han har talat illa om andra i tidigare inlägg, men nya inlägg raderar synden från tidigare?
Ni får ta och skärpa er. Lucidor, du speciellt. För det första ser jag det som gravt omskaligt att tala hotfullt mot mig genom att nämna en mördare och våldtäksman. Tycker du att jag förtjänar att våldtas och mördas på grund av den praxis att jag säger emot dig för att du yttrar att du vill spy över folk som jag? (som skojar om att kläder från Chanel liknar Yeti, gosh) I så fall anser jag att du borde sättas i fängelse, eller i vård, då det är tämligen riskabelt att ha sådanna individer ute på gatorna.
För det andra skriver du i ett inlägg tidigare om hur du tränar, på vilket sätt är manlig utseendefix annorlunda än kvinnors? Och på vilket sätt är det sämre att en kvinna väljer att spendera pengar på ett par skor än exempelvis en TV eller bil? (som bland annat är mångt mycket sämre för miljön)
För det tredje. Jag är aktid i idealdebaten och vi kommer närmre och närmre vad gäller lagstiftningar i viktiga ämnen, som att retuscherade bilder ska vara tydligt markerade och att man inte får visa upp ett ensidigt ideal. Jag är emot idealpressen, som du hävdar att du är. Däremot hoppar jag inte på folk som är påverkade av den (vilket du även är) utan jag försöker förändra och hjälpa, och lyckas med det.
Men du går kanske fram till anorektiker på gatan och kallar dem för äckliga jävla subbor som inte äter, exempelvis? För det är exakt samma sak som du sysslar med nu.
Och det äcklar mig, för när folk beter sig som du gör så blir saker bara värre. Du stjälper, du förstör, och du bringar dåligt självfötroende till de som redan är utsatta.
Förmdoligen för att du har en jävla massa crap som du är trött på, men vet du vad? Testa att ta hand om ditt crap istället för att slänga det på andra.

2007-07-10 @ 17:26:42
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Lucidor

Hanna Fridén: Tycker du att jag borde sättas i fängelse eller i vård för att jag säger emot dig och skojar om hagamennen, gosh.
Jag gör ingen skillnad på manlig och kvinnlig utseendefixering. Och om jag sa det till dig någon gång i ditt undermedvetna eller i någon dröm du hade så tar jag tillbaka det. Jag menade det inte.
Du lyckas verkligen med att hylla dig själv och försöka trycka ner mig i ditt inlägg. Jag är så glad över att du på godhjärtat gandhimanér vill hjälpa alla svaga människor i världen och bekämpa retucherade bilder. Vad tänkte jag på? Jag är bara en äcklig skurk som antagligen våldtar och mördar och kallar anorektiker för subbor. Du är mycket bättre än mig... och säkert bättre klädd.. Se nu till att styrka de svagas självförtroende och bli klar med din viktiga lista över stureplans 10 snyggaste. Själv ska jag spy igen.

2007-07-10 @ 18:59:52
Postat av: Osund

Kära Hanna Fridén. Jag tycker att Lucidors uttalande var både plumpt och osmakligt. Att döma av ditt svar till mig och ännu mer till Lucidor så verkar du vara en tjej med huvudet på skaft. Däremot använder jag min fria åsiktsrätt att spy på Stureplansbloggar och tillika Stureplansmänniskor. De gör detsamma på mig. Olika liv, olika värderingar och om inte det fungerar är det nazism. Jag är öppen med mina värderingar. Hade vi träffats hade vi säkert haft trevligt i några minuter tills du hade spytt på mig och jag på dig. Fred och Kärlek (och uppriktighet). Trots Lucidors uttalande som jag anser dumt så behöver världen mer av hans sort. Jag känner honom personligen och jag är pacifist och människoälskare.

2007-07-10 @ 19:34:01
Postat av: Rambo

Hanna Fridén..du borde skämmas, att dra ner Hagamannen i smutsen så som du gör. Att kalla honom för mördare är en grov osann anklagelse.

2007-07-10 @ 19:43:07
Postat av: Hanna Fridén

Lucidor: Nej, men jag anser att du bör spärras in om du tycker att jag ska våldtas för att du får kritik för att du säger att du vill spy åt vad folk skriver, och jag anser inte att man ska skoja om sådanna saker. Det är bara vidrigt och elakt, inte ett skämt. Märk skillnaden.
Och ja, jag skulle gärna sålla mig till en bättre grupp av människor än du, jag går nämligen inte runt och behandlar folk som skit. Däremot ger jag kakor tillbaka, och läxar upp när folk är vidriga.
Men om du nu ska mobba tjejer för deras utseendefix, passa på att mobba dig själv också, då du är fast i samma träsk. Helst låtar du bli att mobba någon alls, varken andra eller dig själv, utan ser till att styra upp din attityd och tar hand om dina problem på andra vis. Jag har hört att en kall öl, i sällskap med vänner, kan vara en god femma exempelvis. Eller försök göra något gott, än hellre, istället för att bajsa ut en massa skit ur din käft och förstöra för andra. För ärligt talat, vad får du ut av det? Får inte det dig bara att må sämre i längen?
Osund: Jag är ingen Stureplanstjej. Jag jobbar på redaktionen, men jag är en södertjej som hänger med söderfolk, goter, grungare osv. Annars håller jag inte med dig angående Stureplansfolket, du ser, det är olika typer av folk på Stureplan, alla är inte likadana, faktum är att folk är lika olika på Stureplan som på alla andra ställen. Däremot så talar du om en myt som är lika felaktig och brett sprid som att alla homosexuella män skulle vara fjollor, vilket både du och jag vet inte stämmer!

2007-07-10 @ 21:48:33
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Osund

Javisst, jag har också hängt på Stureplan några gånger och man är inte automatiskt en dålig människa för att man hänger där. MEN, merparten av folket går ut där för att vara "i ropet" och synas. Det tilltalar mig inte. Det är en människosyn som styrs av kontakter och pengar till största del. Det är min erfarenhet och åsikt. Jag har sett den världen från insidan och spyr på den. Läs: http://www.poeter.se/viewText.php?textId=282965

2007-07-10 @ 22:57:59
Postat av: Tub

"- Däremot ger jag kakor tillbaka..."
Jaaa, mer kladdkaka åt folket...

2007-07-11 @ 02:42:34
Postat av: Lucidor

Hanna Fridén: Jag blir förvirrad av din dubbelmoral. Ska jag skratta eller gråta eller ens svara när du skriver..? Du står i ett trasigt glashus och predikar för döva öron. Ge upp och skriv något meningsfullt på stureplan.se där slösinnade slynor läser dina verk utan att tänka. Där kanske du vinner framgång. kan Schulman så kan fan vemsomhelst. Tillochmed du.

2007-07-12 @ 17:18:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits