Hjon

Det sägs att den som har vänner är rik. Detta skulle betyda att jag slipper oroa mig för min framtida ekonomi. Men tyvärr är det inte så enkelt. Jag kan  tyvärr inte skita i att betala hyran och ge dom Tobbe istället. Jag kan inte heller byta ut mobilräkningen mot Nutte. I detta politiskt korrekta samhälle är tydligen min rätt att kunna betala räkningar inte lika viktig som mina vänners "rätt till ett liv i frihet".

Men om jag på grund av fattigdom skulle undvika att betala mina räkningar, vad skulle staten vilja ha av mig då?
Svar: MEEEER pengar!
Om man är fattig så HÖJER dom återbetalningsbeloppet när man får en påminnelse. Det är som att staten är en våldtäktsman och människan är offret, och det svagaste offret spöas lite extra bara för att det är så enkelt och roligt.
En lustig detalj i Sveriges ekonomi är att de fattigaste som vill ha någonstans att bo måste betala mest för att få bo någonstans. Detta vet alla som lånat från banken. Om man inte redan äger en massa pengar så blir räntan på det lånade beloppet högre. Men ingen förklarar varför. Men det ska tydligen vara inom lagens gränser.
Jag antar att våra bankmän gladeligen hade besökt oss hemma och pissat oss i ansiktet om det hade varit lagligt. Men nu är det inte det, dock är ocker lagligt så det är ocker som används för att förnedra oss.

Jag tror att dessa regler är skapade av en sadistisk och rik slipsgubbe som sitter och gnuggar sina flottiga händer samtidigt som han skrattar åt skuldsatta hjons svettiga  pengastress.

Osunds kommentar i mitt förra inlägg bör förklaras för er som inte förstår det interna i situationen.
Jag var hemma hos Osund och såg en hög med räkningar som låg obetalda på fönsterblecket. Jag var tvungen att stilla min nyfikenhet och frågade:
- Är det där räkningarna som du skiter i att betala?
Osund: - Ja, det är det!
Sen tog han en klunk av sitt nyinköpta vin med ett självbelåtet leende på läpparna.

Kommentarer:
Postat av: Nicole

hahaa så jävla rätt och kul!

Postat av: TH

Eh, skulle inte du jobba idag? Eller lyckades min plan att få dig turkfull igår? Jag har iaf skitont i hivudet och nykter vettefan om jag är heller? Bra att jag ska till arlanda om typ 1 timme.

2007-06-02 @ 12:41:36
Postat av: hillevi

hm, hur var det med det där att tänka positivt??=) lika kul som alltid att läsa din blogg..! kan behövas mitt i det eviga tenta plugget ( som ajg för övrigt gnäller alldeles för mkt om just nu!=)

2007-06-03 @ 13:17:05
Postat av: knäckebyhultshoran

Jag kör Osunds variant denna månaden..kommer dricka upp varenda öre denna månad, åt helvete med diet och räkningar..SRF, here we come!!

2007-06-04 @ 20:01:37
Postat av: Osund

Låter sunt och bra men vad är SRF?

2007-06-06 @ 03:12:24
URL: http://poeter.se/mathias
Postat av: knäckebyhultshoran

Osund...Sweden Rock Festival 2007!!

2007-06-11 @ 16:43:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits