viljan att desertera

Lusten att lämna Sverige är stark nu. Jag vill supa mig full och sätta mig på ett sånt där livsfarligt flygplan till varsomhelst.
Jag skulle anlända till arlanda lite halvpackad och dra i mig några shotar sprit innan jag checkade in. Jag skulle boarda med relativt hög promillehalt i blodet. Sen skulle jag sitta i den där burken gjord av plåt och en massa explosiva vätskor som brinner tio kilometer upp i luften och hoppas på att överleva.
Den lilla spritflaskan skulle glida runt i mina svettiga och nervösa händer och min hjärna skulle vara låst på tankar om flygkrascher.,, Men någonstans inne i min nervösa kropp så skulle en känsla av frihet ligga latent i väntan på en eventuell landning och underbara kravlösa dagar. Bara tanken på att för ett litet tag vara i ett annat land där dom talar nåt konstigt språk och där man inte litar på polis och sjukvård gör mig varm i kroppen. Datorskärmen känns som solen och tagentbordet känns som en resturangmeny när jag tänker på det.
Mitt saldo känns tyvärr som Rebell-Robbans saldo så jag kommer ses blek och blöt i stockholm i sommar. Sugandes på en kall kräfta, badandes i elva-gradigt vatten, sägandes " -men badvattnet känns ju faktiskt varmare när det regnar".

Kommentarer:
Postat av: Tobbe

Ta ett lån vettja :)

2007-06-18 @ 00:05:52
Postat av: Johanna

Du kan ju alltid fly till en annan stad för en stund iaf, inte lika kravlöst, men lite omväxling iaf, å mycket billigare :)

2007-06-18 @ 00:35:07
Postat av: Josefine

Bra beskrivning på hur jag också känner det. Jag måste bort härifrån. Barcelona, Sunny Beach, Bagdad eller Västbanken..vad som.... Men jag ska ju faktiskt ta flyget upp till pappa och Kramfors öde utkanter i juli. Det du.. ;)

2007-06-18 @ 00:39:40
Postat av: TH

Jag är med på en tallinkryss!

2007-06-18 @ 11:36:55
Postat av: Carina

Sälj dig själv, ta pengarna och åk :)

Postat av: Osund

Jag och Victoria sticker till Mallorca på tisdag. (hon lånar ut pengar) See ya!!

2007-06-21 @ 19:08:05
Postat av: Anonym

Tallinkryss låter exotiskt det är jag med på

2007-06-24 @ 15:00:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits