Blogg sprider sig i folkhemmet

Nu i dagarna har fenomenet blogg vuxit sig stort och brett. Bönder står i ladugården och mockar skit hela dagen och kommer hem och bloggar om sin traktor och hur folk som bor i stan är dumma i huvudet. Affärskvinnan lägger mobiltelefonen och kaffe latten brevid sin laptop och bloggar om dejten hon ska på i helgen. Studenter i Stockholm bloggar om hur äckligt höga SL-priserna är. Och min favorit: Snart 27-åriga fittnyllen som bloggar om hur orättvist allting är och tycker att lyckliga människor ska dö.
 
Parallellt med att antalet bloggare ökar så ökar också hemsidor och tidningars tips om hur man startar en blogg och lockar många besökare. Det brukar vara tips som att:

*Nischa dig, skriv om ämnen som intresserar just DIG
*Uppdatera ofta, på så sätt stimulerar du besökarna att komma tillbaka
*Gör reklam för din blogg, länka till din blogg på andra sidor på nätet så mycket du kan

... Man nästan hör att det är en slyna som skriver dom tipsen.

Nu har jag skrivit en blogg om ingenting. Hoppas att jag får en massa nya läsare pga detta. Antagligen inte va?


Kommentarer:
Postat av: Josefine

Jag har tröttnat på min blogg, uttråkad av den. Eftersom jag inte har något att skriva (jag pallar inte ens skriva om att jag inte har nåt att skriva), så borde jag bara lägga ner skiten. Men jag har nog inte lust med det heller..

2007-03-07 @ 15:31:15
Postat av: Carina

Men vi älskar din blogg även om du skriver om ingenting så fortsätt du med det haha

Postat av: B

jag behöver ingen blogg, jag gör reklam på din blogg istället.
I morgon kommer det vara konståkning i kungsan kl 19, kul va!
Is är halt!

2007-03-07 @ 19:24:50
URL: http://forsbergsskola.se/snow.swf
Postat av: Luisa

Vadå föda??

2007-03-08 @ 11:34:46
URL: http://loliisa.blogg.se
Postat av: yellowfellow

javisst, glömde westlife å de där oxå :D...

men U...besök URF s hemsida så kanske du blir gladare.

2007-03-08 @ 15:59:28
URL: http://jaune.blogg.se
Postat av: Osund

Din och Martin "Rocky" Kellermans blogg är dom enda bloggarna jag läser. Båda är skitbra fast Kellerman har en högre lägstanivå än vad du har. Du är ändå coolare. Glöm inte det. Big up yourself and give thanks and praises to the almighty lion of Judah king Selassie FarI!

2007-03-08 @ 20:36:32
Postat av: Natta

Är det bara jag som läser din blogg på riktigt? Va farao är det för ja-sägare som läser din blogg. Du är direkt nedlåtande genom varenda inlägg.. Slyna ?! vad är det för fel på dig?

2007-03-10 @ 21:05:11
Postat av: Vera

Jaaaaaaa!

2007-03-11 @ 21:59:16
Postat av: Lucidor själv

till Natta: Vilket slöseri med tid att läsa min blogg på riktigt, jag som inte ens skriver på riktigt.
Det är en massa fel på mig. Jag orkar inte rada upp allt här. Men det är skoj att du läser iaf.

2007-03-11 @ 22:15:35
Postat av: s_norberg

Det är få som kan beröra och röra upp känslor så som Lucidor..

2007-03-12 @ 16:00:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits