Sydlig vind

Kan det vara så att våren är på väg till Stockholm?
Värmen är långt borta men den isande kylan är inte kvar för det. Det är något våraktigt som blåser i luften sen en vecka tillbaka. Vinterjackan hänger på sin galge som en brandman på jour. Jag vågar inte hänga in den i vintergarderoben än då den svenska vintern alltid brukar komma tillbaks en sista gång i slutet av mars för att sedan få vila tills efter julafton.

Såhär ser årstiderna ut i Sverige

Vinter: Januari - Mars ( kallt som ett helvete, molnigt)
Vår: April-Juni (kyligt, duggregn, molnigt)
Sommar: Juli-Augusti (växlande molnighet, duggregn, ljummet)
Höst: September-December ( duggregn, molnigt, kallt)

Vi är på väg in i den bästa perioden för året nu. Det kommer bli underbart. Jag tror att framtiden är ljus och ser med positivt på vad som komma skall. Det har blivit lite av mitt signum det är med optimism.



Kommentarer:
Postat av: Carina

Vad har hänt? Går du på LSD? E? Lyckopiller?

Postat av: Josefine

Man blir lite piggare. Lite gladare. Lite mer av allt.. Våren och sommaren är underbara och gör livet mer njutningsfullt.

Idag när jag stod och väntade på tåget i Sandsborg, så tittade solen fram. Jag blundade, lät solen värma ansiktet och just i den sekunden, den minuten, så kändes livet så jävla nice, det var harmoni ända ut i fingertopparna. Så borde det alltid vara..:)

2007-03-12 @ 18:49:51
URL: http://josstina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vaddå kallt som ett helvete? Vilket helvete lever du i? Jag har bokat fint väder med 25 plusgrader 7-9 juni, för då ska jag vara full på sweden rock. Jag har dock beställt dåligt väder till stockholm den helgen.

2007-03-12 @ 19:34:51
URL: http://cazcadie.blogspot.com/
Postat av: Lena

Semesterplaner?! Du är ju ändå aldrig i sverige på sommaren, så vart går flygplanet i år?! Resfeber??? Plan är inte såå farligt ändå.

2007-03-12 @ 19:55:09
Postat av: Anonym

Semesterplaner?! Du är ju ändå aldrig i sverige på sommaren, så vart går flygplanet i år?! Resfeber??? Plan är inte såå farligt ändå.

2007-03-12 @ 19:55:28
Postat av: TH

knark

2007-03-13 @ 12:54:15
Postat av: hillevi

haha,inte tror jag att du genomgått en sådan stor förvandling sedan decmber så att optimism har blivit ditt förnamn.. !

2007-03-13 @ 21:22:15
Postat av: Lucidor

Hillevi: Varför kommer jag inte åt din blogg?

2007-03-13 @ 22:14:12
Postat av: Honkenponken

Haha... helt rätt med årstiderna! Men visst är det fult och äckligt ute nu? Smuts, hundbajs och skräp så långt ögat kan nå.

2007-03-16 @ 08:52:21
URL: http://honkenponken.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits