Swettig armhåla

Mätt mätt mätt. Jag lagade en god rätt idag som var onödigt god och fet. Men jag har självklart en ursäkt att jag åt en massa fett, jag hade gjort mig förtjänt av det. Ibland måste man lyxa till det med grädde, choklad och rödvin.

Tidigare var jag i hornstull och hämtade min cykel som fått stå där och vila ett par dagar. Jag cyklade via tantolunden och föraktade människorna som låg där i solen, jag vet inte varför men dom såg alla ut att vara dumma i huvudet.
Vidare så cyklade jag förbi ett gäng svettiga joggare varav de flesta hade feta rövar. Jag ville säga åt dom i farten när jag cyklade förbi -"Det är för sent för dig att försöka bli smal inför sommaren! Gå hem och ät glass istället!" Men jag höll det för mig själv.
När jag kom till skanstullsbron och stoppades av den obligatoriska broöppningen så joggade en tjej i min egen ålder fram brevid min cykel. Jag såg till att hon inte hade rakat sig under armarna. Jag antog snabbt att det var ett politiskt ställningstagande, att denna kvinna var en stark och självsäker kvinna som inte tar skit av någon. Hon föraktar nog det smala och slanka kvinnoidealet och kallar sig säkert feminist.
Men måste hon göra det i linne brevid mig? Visst tycker även jag att kvinnoidealet som vi matas med av medierna dag ut och dag in är äckligt, men vad som är ännu äckligare är långt hår under armarna som är blött av svett. Jag bryr mig inte om du är kille eller tjej. Svettigt armhålshår borde vara olagligt, oavsett vilken politisk ställning du har.

Det spelar ingen roll vad du tycker och tänker vi är alla människor i sociala miljöer flera gånger om dagen. Och när jag är ute bland folk är jag inte rädd för att löjligt kvinnoideal ska skvätta på mig, jag är mer rädd för stänk från någons svettiga och orakade armhåla.


Kommentarer:
Postat av: Carina

Äntligen någon som fattar!! Jag är rädd för hår, det är det äckligaste som finns. Alla killar och tjejer i hela världen borde raka sig under armarna!

Postat av: Vera

Det verkar sprida sig det här med hår under armarna på tjejer. Håller könsrollerna på att flippa ut? Ju mer "metrosexuella" killar blir ju maskulinare tjejer? Otrevlig tanke.... Så.. i framtiden kanske killarna är passiva och tjejer aktiva, haha då du Stefan har du inte så mycket att klaga på haha!

2007-05-10 @ 01:49:50
Postat av: B

är jag den enda som gillar tjejer med hår eller? nu ska jag gå och raka magen....

2007-05-10 @ 19:12:09
Postat av: TH

Nej tack till hår i maten!

2007-05-10 @ 20:13:58
Postat av: s_norberg

Måste släppa en bomb här: kan informera om att jag sedan många år tillbaka håller efter mitt armhålehår, det trodde ni inte!!
Kolla in videon!

2007-05-10 @ 22:39:40
URL: http://www.youtube.com/watch?v=SsBgOxrnXR4
Postat av: Johanna

Bra att du påminde mig...måste raka av mig vinterpälsen!

2007-05-12 @ 12:55:59
Postat av: s_norberg

Ville bara påminna om att Hammarby tar emot Örebro på söderstadion kl 16:00, så det är väl snart dags att du beger dig ut på balkongen om du vill njuta av lite skönsång.

2007-05-13 @ 14:44:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits