Författningsdomstol

Då var det dags igen.. här sitter man dygnet innan en skitstor skoluppgift ska lämnas in och jag har inte ens skrivit en tredjedel. Imorgon bitti så måste jag vara klar med ett 4 sidor långt arbete om något jag inte än har riktig koll på vad det är och vad jag tycker om det. Och arbetet kräver att jag vet vad det är och att jag ska redovisa för vad jag tycker om det.
Författningsdomstolar, vad tycker jag om det? Hur demokratiskt är det?

Jag tror att min kursansvarige fick sitt jobb efter att ha klarat provet på en förfittningsdomstol. Sen fick han fria händer att bestämma att vecka 43 på fredag ska vi lämna in en hemtenta samt kunna redovisa för 6 seminariefrågor, och vecka 44 på fredag ska vi ha en salstenta i ett par timmar på eftermiddagen.
varför kan han inte bara ge oss en käftsmäll var när vi lämnar föreläsningssalen? Är det inte tillfredsställande nog för sadister?

Det ska påpekas att han är en duktig föreläsare med stor kompetens och att han inte förtjänar mina elakheter. Sanningen är den att jag inte kan ta hänsyn till det just nu för det hjälper inte riktigt mig när jag sitter här och svettas och gråter.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hahaha, lika roande som vanligt! Men kom vi inte precis överens om att det är Hans förtjänst att vi lär oss något?

2007-10-25 @ 12:23:47
Postat av: Anonym

Kluven med ett starkt flöde av kroppsvätskor. Finns det något mer underbart tillstånd?

2007-10-25 @ 14:52:23
Postat av: Osund

Jag har tenta i engelsk syntax och semantik om exakt 59 minuter. Jag kan klara den men jag har inte helt och hållet koll. Jag skulle kunna gå igenom oklara delar en gång till men vad gör jag? Skriver kommentarer här. Här har du en RIKTIG vän Lucidor!

2007-10-26 @ 09:02:49
Postat av: Nutte

Hur gick det då? Själv svimmade jag i skrivsalen under högskoleprovet. Det var lite sådär...

2007-10-27 @ 22:47:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits