Jah Lloyd talar om sanningen

I samtidens debatt angående ungdomars övervåld mot sina medmänniskor blir man lätt förvirrad och rädd. Är 16- åringar tillräckligt gamla för att ta ansvar för sitt agerande? Är det någonsin rättfärdigat att låsa in en icke myndig person i fängelse? Ska deras föräldrar stå till svars i sina söners ställe? Ska vi skylla på musiken och filmerna? Om man någonsin kan ta ställning i dessa frågor så är man med om en komplicerad moralisk brottningsmatch innan man kommer fram till ett resultat. Men de flesta håller nog med om att ungdomsvåld kan stoppas av en ansvarstagande förmyndarskara som lär barnen att skilja rätt från fel.
Som Jah Lloyd gör i det här klippet nedan. Han tar sig tid och energi att berätta sanningen för barnet på det mest ansvarsfulla sättet, och detta utan att lägga undan sin konstiga bong en enda sekund:

http://www.youtube.com/watch?v=5vuJBCT8er4 

Kommentarer:
Postat av: Simon

Jag vet fan inte hur jag hittade hit men din blog är lysande och den enda icke-jobbrelaterade blog som jag följer. Du är ett en bitter poet på gränsen till geni och skulle jag bestämma skulle du tvångsplaceras på en hög politisk post där du skulle göra nytta med ditt gnällande!

Simon :)

Postat av: Th

Bögsverige. Biljett till australien bokad över jul och nyår. Då kör vi.

2007-10-11 @ 14:46:01
Postat av: Nirre

Min teori om ungdomsvåldet är rampmljussamhället (där vem som helst kan bli känd för vad som helst, känd=det alla vill vara) och internets oändliga möjligheter att kunna sprida sitt kändisskap. Slagsmålsfilmer på Youtube etc. Där du inte längre är bygdens buse, utan en slagsmålshjälte för ett gäng i Uganda. Eurosports "fight club", filmen "fight club", Discoverys program "Huligans". Alla dessa sprider ett budskap som romantiserar slagsmål. Även jag känner ett visst romantiserande över våld. Då man hör att en person blivit påhoppad av 4 andra personer oh som sedan i underläge spöat alla ger mig ett visst magpirr. Den bästa filmen som jag sett som visar på just detta är http://www.youtube.com/watch?v=_y1sppoIEyU .

2007-10-11 @ 16:30:08
Postat av: Osund

"Men de flesta håller nog med om att ungdomsvåld kan stoppas av en ansvarstagande förmyndarskara som lär barnen att skilja rätt från fel.
Som Jah Lloyd gör i det här klippet nedan. Han tar sig tid och energi att berätta sanningen för barnet på det mest ansvarsfulla sättet, och detta utan att lägga undan sin konstiga bong en enda sekund:"

Hysteriskt roligt inlägg. Jah loydfilmen kan jag titta på hur många gånger som helst!
Den här filmen med en glad Jamaicansk guide är också underhållande!

http://www.youtube.com/watch?v=jKSC5h7kYno

2007-10-15 @ 12:44:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits