Less på läsa

Alla hamnar vi nog titt som tätt i situationer när det bara säger -Stopp! När vi inte orkar kämpa något mer och vi bara släpper det vi håller på med. Känslan av att vara less och vilja ha en radikal förändring är aldrig så stor som då. Som när en bulimiker med en mätt blick tittar in i det nylänsade kylskåpet.
Så kände jag mig nyss med mina skolböcker. Jag läste sida upp och sida ner och antecknade flitigt och granskade de olika böckerna med mina mest akademiska och kritiska ögon. Jag bet i min penna och rynkade min panna och masserade min ömma arm när jag helst plötsligt bestämde mig för att jag ska fan inte läsa något mer idag.
Så nu sitter jag här med mina egna tankar som enda sällskap. Och jag tänker att livet är ganska tryggt och konsekvent ändå. Det är en serie besvikelser innan dom skickar ner en i en kista i jorden.
Och vad är min värsta fobi? Jo cellskräck.
Och vad händer när man dör? Dom stänger in en i en ask och gräver ner den i jorden.
Dom skulle lika gärna fylla kistan med filmjölk och parkera en stadsjeep på graven.

Kommentarer:
Postat av: Josefine

Du fixar det här Stefan.

Igår höll jag förresten på att bli påkörd av en stadsjeep uppe vid gullmars. Vid övergångsstället där vid videobutiken och pizzerian. Han körde och körde tills jag praktiskt taget stod med handen mot huven på biljäveln. Då tittade han upp och vinkade lite förstrött åt mig. Han hade fönstret nere och jag var en ingivelse från att trycka upp mitt paraply i trynet på honom.

Filmjölk gillar jag dock.....;P

Postat av: hillevi

less på att läsa är ett välkänt begrepp. Läslusten infann sig inte riktigt i tid o nu sitter jag här lite i panik o försöker få någon ordning på min hemtenta. jag trodde helt klart inte att karl marx med sina klassbegrepp kunde ge mig sån huvudvärk. Helst av allt hade jag lagt ner för länge sen, men istället studerar jag klasscheman tills ögonen blöder. Lycka till i alla fall, o hoppas allt är bra m er o sofie (i klassen)!

2007-10-31 @ 23:20:48
Postat av: Anonym

Lycka till med tentorna Sterre, sitter i samma båt själv. Varför sitter jag här o skriver till dej när jag är efter ca 150 sidor teknisk engelska och 150 sidor med labbuppgifter och en stor tenta på fredag?

2007-11-06 @ 15:07:12
Postat av: Carina

Jag ska se vad jag kan göra ifråga om stadsjeepen... Haha. Men du ska la inte dö än på ett tag får jag hoppas :)

2007-11-07 @ 11:22:27
URL: http://starina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits