nattens löften faller platt

Hur kommer det sig att naturen kan vara så ologisk och puckat konstruerad ibland?
 Det är på kvällarna när man borde vara som tröttast efter en lång och vaken dag och man bör gå till sängs som man är som piggast på hela dygnet. Och det är på morgonen när man bör gå upp och vara som piggast efter en lång vila som man är som tröttast.
Detta är naturens sätt att säga "Hörrö Stefan, livet är inte som du vill att det ska vara eller hur?"


Jag vill få mycket uträttat på morgonen och jag planerar stort redan kvällen innan om hur långa promenader jag ska ta innan frukost och hur mycket jag ska jogga uppför hammarby-backen. Men när jag vaknar i mitt eget saliv och ligger där och överväger självmord så blir sällan någon backe bestigen.

Kommentarer:
Postat av: Josefine

Att du ens orkar tänka tanken på att jogga uppför hammarbybacken (på morgonen!?!?)gör mig fan imponerad. Jag har fortfarande inte lyckats med några morgonpromenader än. Jag trycker i mig godis, ställer mig i trappmaskinen i 20 flåsiga minuter och hoppas på Guds förlåtelse. *Gäsp*

Postat av: Osund

Själv vaknade jag 06:28 två minuter innan klockan ringde. Jag åt grovt bröd med ett glas färskpressad apelsinjuice innan jag joggade åtta kilometer. Sedan tog jag en dusch, åt en banan och gladdes åt det faktum att jag pluggat klart till tentan och lämnat in mina uppsatser långt innan deadline. Nu ska jag göra några ärenden åt kåren där jag innehar en synnerligen aktiv roll i allt från roliga fester till temadagar. Synd Lucidor att du tycker att livet är så motbjudande när det i själva verket har så mycket att ge oss. Kom ihåg att DU är viktig. DU behövs. KRAM!

2007-10-22 @ 12:18:12
Postat av: s_norberg

Så där ser mina dagar ut för jämnan, jag har oräkneliga gånger haft ambitionen att gå upp kl 06 på en morgonpromenad men det är svårt när man aldrig kan somna före ett på natten :(
Its a curse man!!

2007-10-22 @ 17:32:14
Postat av: Carina

Vi kan göra sällskap och springa uppför backen. Det är horjobbigt dock...

2007-10-30 @ 18:33:37
URL: http://starina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits