Taxiresenär

varför åker man taxi på nätterna mellan krogar i stan? Varför står man vid zinkensdamms tunnelbanestation och vinkar in en taxi och åker till t-centralen, när man lika gärna hade kunnat ta en gratis tunnelbana till exakt samma ställe?
Svaret är: För att man är ett fittnylle när man har druckit och man förtjänar att få stryk.

jag är säker på att de allra flesta som blir misshandlade på stan på nätterna har förtjänat det. Dom kanske inte har bråkat med förövarna men jag är säker på att många av dom åker onödiga taxibilar från södermalm till city och dricker drinkar för en hundring styck. Då bör man ha lite stryk för att komma tillbaks till verkligheten igen. Det är bara nyttigt.
Om någon hade misshandlat mig inatt så hade jag inte blivit arg eller förvånad, jag hade mest sett det som en läxa och tackat gärningsmannen och tittat upp mot himlen och förklarat för gud att jag har lärt mig läxan.
"Tack gud för att du skickade någon som sparkade in fittbenet på mig, hädanefter ska jag vara lite mer kritisk när jag ska göra mina val. " skulle jag säga.

Sen skulle jag gå in på krogen men stanna tvärt när jag såg alla crazy-party-party-crazy-fjolly-crazy-partyfolk som stod och dansade och drack neonfärgade drinkar omvartannat. Jag skulle vända på klacken och springa till en buske och spy en crazy-party-crazy-fjolly-hångel-party-crazy spya.

 Sen skulle jag åka hem..KOMMUNALT! För jag har lärt mig en läxa.

Kommentarer:
Postat av: TH

Dessutom, om man åker kommunalt så finns alltid chansen att man träffar på någon white trash slyna från rågsved som sett och sugit mer kuk än jenna jameson. Så, sett ur det perspektivet borde SL kosta mer än en taxi eftersom dom bjuder på så mycket mera lyx än en vanlig ensam taxiresa.

2007-10-29 @ 22:45:54
Postat av: Josefine

Fittnylle när man druckit. Absolut. Definitivt. Jag har varit så pass mycket fittnylle denna helg, att mitt samvete har dödat mig i drömmarna. Som om inte två dagars bakfylla vore straff nog..

Taxiresande har jag dock lyckats hålla mig undan..

Postat av: Carina

Jag är rädd för kollektivtrafiken... Vad gör man då?

2007-10-30 @ 18:30:10
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: Th

Man slutar jobba på SL

2007-10-31 @ 09:56:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits