Ny fotbollsarena i mitt område

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=746430

Förslaget att bygga en ny svulstig arena för skrikande fotbollssupportrar har kommit från Kristina Axen Olin. Hon vill att djurgården och bajen ska samsas om denna ännu ej existerande plan och för första gången så har hon mitt stöd. För om dessa vuxna män (fotbollsfansen)  som skriker på en rullande boll får som dom själva vill så ska dom ha en varsin fotbollsarena som logiskt sett skulle stjäla dubbelt så mycket plats. Så låt supportrarna skrika på bollen på samma arena och låt några träd någonstans få stå kvar.

Sist jag hörde Axén Olin uttala sig så ville hon bygga ett badhus på riddarfjärden. Antagligen för att det var det fulaste hon kunde komma på. Innan dess ville hon bygga höghus i innerstadens parker och innan dess hade hon långtgående planer på att bygga en dödsstjärna tillsammans med Darth Vader. Jag antar att hon efter dessa skandalösa förslag sa upp sitt medlemsskap i anonyma alkoholister och tog sitt förnuft till fånga med en sex on the beach som fick henne att gå över till den goda sidan igen. Hon välkomnas av mig med öppna armar.

Jag vet inte mycket om fotboll, men jag vet att om man är en vuxen människa som på något mystiskt sätt blir hänförd av en boll som rullar framåt så ska man få kolla på den bollen. Men man ska också kunna dela den platsen med sin fiende som föredrar när bollen rullar bakåt istället. Att samsas på detta sätt är en klassisk dadda-hink-och-spade-tanke som vi lär oss redan på dagis. Så det vore väl för tragisk om de ölbäljande, skrikande, lönnfeta, snusarna på läktaren inte lyckas med denna bragd.
I värsta fall så får de väl ta en bira med den nya Kristina Axén Olin och mig, så får vi tala lite vett med dom.

Kommentarer:
Postat av: Jortan

Du skrev faktiskt en bra sak: "Jag vet inte mycket om fotboll"

2008-02-26 @ 20:47:33
Postat av: Tub

Du har väl inte gått och blivit moderat nu när du skriver att du vill krama Axén? Du ska ju ombilda din hyresrätt och allt. Kanske hon kan ge dig lite råd då?

2008-02-26 @ 20:56:02
Postat av: Lucidor

Jortan: Jag skrev bara bra saker, och vad är det mer att förstå? Män springer efter en boll som män med andra färger på tröjorna också springer efter.

Tub: Jag är nog mer moderat än huligan. Och både du och jag vet att det inte kommer ombildas ett skit. Jag kommer sitta o rulla skinn i hyresrätt så smutsig hela livet.

2008-02-26 @ 21:26:54
Postat av: Charmiga Carina

Jag är både moderat och huligan, livet är hårt...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits