Parkbänksalkis = otrendigt?

Och så blev det år 2008 och februari och den 7e och snart den 8e och innan vi vet ordet av är det sena oktober igen och det är dags att ställa om till vintertid. Tiden rusar framåt utan en minsta tanke på att stanna. Människor föds för att ta de avlidnas plats. Denna plats ska helst renoveras smakfullt med nyckelordet "lyx" som preferens för att imponera på andra. Lagom till att renoveringen är klar så har tiden rusat vidare och alla nya atiraljer har blitt omoderna och måste bytas ut för att man inte ska behöva skämmas. Trender kommer och trender går, vissa trender förvinner för alltid.

När jag var ung ute i orminge så var det vanligt med parkbänksalkisar. Dessa människor gjorde precis som deras titel berättar.. de satt på parkbänkar och drack alkohol. Såna människor är sällsynta idag och jag har svårt att förstå vilka i min ålder som ska ta över detta beteende? De flesta missbrukare i min ålder sköter sina jobb men krökar alldeles för mycket för sitt eget bästa på krogen eller i hemmet. De missbrukare som inte har jobb brukar snabbt börja knarka och skynda sig med att skaffa barn innan de dör av heroin i ung ålder.
I vilket fall som helst så gapar parkbänkarna tomma.

Vi kan inte alla bli nagelvårdare, glamourmodeller och projektledare. Någon måste ta parkbänsalkisarnas roll, men vem ska göra det?

Kommentarer:
Postat av: Johanna

Du?

2008-02-07 @ 23:20:26
Postat av: Osund

Jag ställer upp! Eller jag sätter mig ned, kanske jag borde skriva.

2008-02-09 @ 19:11:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits